Polsk e-handelssida - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Polsk e-handelssida

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Wikström
    Alltså funkar e-kort på alla ställen som tar VISA? fast de säger att de
    ej accepterar e-kort. Det kanske bara är "oseriösa" företag som
    inte accepterar e-kort.

/Wikström
    ja igentligen vet dom inte om det är e-kort eller ej jag fattade kvinnan rätt på banken...
    Deluxe lures thats my work.

Kommentera

finns massor i england

Ursprungligen postat av jojo
      Få se, är det någon som känner till någon tysk eller engelsk webb butik säljer fiskeprylar ?

Mvh Jonas

Kommentera

Jag har svårt att förstå hur ni kan vara så naiva att ge ut era kreditkorts nummer via internet. Det finns INGEN säkerhet alls för dom som vill komma åt era nummer. Det bevisas gång effter annan. Jätte kul att när alla räkningar skall betalas upptäcka att kontot är länsat. Visst banken står för kostnaden men när då, efter hur lång tid. Betalningsanmärkningarna väntar inte på bankerna. Det är kalart att man kan ha ett speciellt internetkort som inte har så mycket pengar på kontot. Hmmm. Kanske är jag gamaldags....

Kommentera

Ursprungligen postat av Quivertip
          Jag har svårt att förstå hur ni kan vara så naiva att ge ut era kreditkorts nummer via internet. Det finns INGEN säkerhet alls för dom som vill komma åt era nummer. Det bevisas gång effter annan. Jätte kul att när alla räkningar skall betalas upptäcka att kontot är länsat. Visst banken står för kostnaden men när då, efter hur lång tid. Betalningsanmärkningarna väntar inte på bankerna. Det är kalart att man kan ha ett speciellt internetkort som inte har så mycket pengar på kontot. Hmmm. Kanske är jag gamaldags....
          Välkommen till framtiden här finns det e-kort... :P

Kommentera

Ursprungligen postat av linu_z
            Välkommen till framtiden här finns det e-kort... :P
            Så är det nog... "Våga vägra utvecklas"

Kommentera

Så är det nog... "Våga vägra utvecklas"
              nej men grejjen är att ju att du med hjälp av ett e-kort skapar ett nytt kortnummer som bara funkar för 1 köp. Nummret existerar inte sen utan det är bara kopplat till ditt visakort under en enda transaktion..

Kommentera

Min polske vän är kontaktad om den här sidan men jag har ännu inte hört något från honom.
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av linu_z
                  nej men grejjen är att ju att du med hjälp av ett e-kort skapar ett nytt kortnummer som bara funkar för 1 köp. Nummret existerar inte sen utan det är bara kopplat till ditt visakort under en enda transaktion..
                  Allt man knapprar in i datorn och sänder iväg kan någon annan avläsa. Skulle aldrig ge ut mitt visakort via webben. Tänk bara vad "Netbus" kunde avläsa förut. Tror nog utvecklingen gått något längre tills idag...

Kommentera

Allt man knapprar in i datorn och sänder iväg kan någon annan avläsa. Skulle aldrig ge ut mitt visakort via webben. Tänk bara vad "Netbus" kunde avläsa förut. Tror nog utvecklingen gått något längre tills idag...
                    [OT]
                    Jag misstänker en stor rädsla för Handel med kredit kort hos dig. Helt klart har du rätt, det är rätt lätt att bli av med kortet hos oseriösa Web-shop´s.
                    Dock om vi återgår till verkligenheten, så händer om jag inte minns helt fel på siffrorna 80% av alla kort bedrägerier offline, dvs att du har använt ditt visa kort hos en resturang (detta är mycket vanligt) personen försvinner iväg för att dra ditt kort och samtidigt drar det genom en "skimmer" för att kopiera ditt kort. Samma hos affärer.
                    Man behöver inte ha en överdriven räddlsa för internet handel, utan mer ett sunt förnuft. Se till att butiken du shoppar på kör ssl, alltså krypterade överföringar. Så har du litet säkerhet. Och sen får man väl känna efter, känns affären "fel" så handla inte eller slå en signal och hör om dom kan ta en Check eller likn.
                    Dessutom är det oftast inte några problem att få tillbaka pengar om man blivit utsatt för bedrägeri.

Men för gudsskull är man orolig för internet handel sluta genast upp att betala med kortet i resturanger och butiker.
                    [OT]

/X

Kommentera

34 zl e närmre 80 kr ..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar