Ursprungligen postat av Wikström
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Polsk e-handelssida
Collapse
X
-
laz
finns massor i england
Ursprungligen postat av jojoFå se, är det någon som känner till någon tysk eller engelsk webb butik säljer fiskeprylar ?
Mvh Jonas
Kommentera
-
Jag har svårt att förstå hur ni kan vara så naiva att ge ut era kreditkorts nummer via internet. Det finns INGEN säkerhet alls för dom som vill komma åt era nummer. Det bevisas gång effter annan. Jätte kul att när alla räkningar skall betalas upptäcka att kontot är länsat. Visst banken står för kostnaden men när då, efter hur lång tid. Betalningsanmärkningarna väntar inte på bankerna. Det är kalart att man kan ha ett speciellt internetkort som inte har så mycket pengar på kontot. Hmmm. Kanske är jag gamaldags....
Kommentera
-
Välkommen till framtiden här finns det e-kort... :PUrsprungligen postat av QuivertipJag har svårt att förstå hur ni kan vara så naiva att ge ut era kreditkorts nummer via internet. Det finns INGEN säkerhet alls för dom som vill komma åt era nummer. Det bevisas gång effter annan. Jätte kul att när alla räkningar skall betalas upptäcka att kontot är länsat. Visst banken står för kostnaden men när då, efter hur lång tid. Betalningsanmärkningarna väntar inte på bankerna. Det är kalart att man kan ha ett speciellt internetkort som inte har så mycket pengar på kontot. Hmmm. Kanske är jag gamaldags....Deluxe lures thats my work.
Kommentera
-
nej men grejjen är att ju att du med hjälp av ett e-kort skapar ett nytt kortnummer som bara funkar för 1 köp. Nummret existerar inte sen utan det är bara kopplat till ditt visakort under en enda transaktion..Ursprungligen postat av QuivertipSå är det nog... "Våga vägra utvecklas"
Deluxe lures thats my work.
Kommentera
-
Allt man knapprar in i datorn och sänder iväg kan någon annan avläsa. Skulle aldrig ge ut mitt visakort via webben. Tänk bara vad "Netbus" kunde avläsa förut. Tror nog utvecklingen gått något längre tills idag...Ursprungligen postat av linu_znej men grejjen är att ju att du med hjälp av ett e-kort skapar ett nytt kortnummer som bara funkar för 1 köp. Nummret existerar inte sen utan det är bara kopplat till ditt visakort under en enda transaktion..
Kommentera
-
xtc]
[OT]Ursprungligen postat av QuivertipAllt man knapprar in i datorn och sänder iväg kan någon annan avläsa. Skulle aldrig ge ut mitt visakort via webben. Tänk bara vad "Netbus" kunde avläsa förut. Tror nog utvecklingen gått något längre tills idag...
Jag misstänker en stor rädsla för Handel med kredit kort hos dig. Helt klart har du rätt, det är rätt lätt att bli av med kortet hos oseriösa Web-shop´s.
Dock om vi återgår till verkligenheten, så händer om jag inte minns helt fel på siffrorna 80% av alla kort bedrägerier offline, dvs att du har använt ditt visa kort hos en resturang (detta är mycket vanligt) personen försvinner iväg för att dra ditt kort och samtidigt drar det genom en "skimmer" för att kopiera ditt kort. Samma hos affärer.
Man behöver inte ha en överdriven räddlsa för internet handel, utan mer ett sunt förnuft. Se till att butiken du shoppar på kör ssl, alltså krypterade överföringar. Så har du litet säkerhet. Och sen får man väl känna efter, känns affären "fel" så handla inte eller slå en signal och hör om dom kan ta en Check eller likn.
Dessutom är det oftast inte några problem att få tillbaka pengar om man blivit utsatt för bedrägeri.
Men för gudsskull är man orolig för internet handel sluta genast upp att betala med kortet i resturanger och butiker.
[OT]
/X
Kommentera
Foton
Collapse
-
av vaarius275Hej vänner!
Jag har blivit väldigt sugen på att testa på att fiska med en original ”The...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2026-08-16, 19:03 -
-
av vaarius275Hej vänner!
Jag har blivit väldigt sugen på att testa på att fiska med en original ”The...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2026-08-16, 19:03 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 589 visningar
0 gillar