Lyspinnar Glowstick el, kem och Radiak?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lyspinnar Glowstick el, kem och Radiak?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Originally posted by esobus

Fann detta och skall prata litet med dem:

Flera fina färger men lystid angavs inte.

200:-/ 50 plus frakt antar jag.

Kostar hundringen för 50 st på Sporting, lystid och styrka varierar beroende på färg. Röda har funkat bäst för mig, lyser minst och irriterar inte ögonen.

Kommentera

Såna där glowsticks minns jag, köpte några såna för typ 15 år sen i en katalog (tror den hette Scantrend). Rätt skoj att fiska med dem, så lycka till med att hitta dem.
      Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Originally posted by Rasmus
        Nu finns det Starlights på Regal igen...
        Aha, har ringt dagligen till regal ett par dagar nu..

Skall kolla in Sporting oxo, men jag gillar att kunna gå till en butik och rufsa runt litet i hyllorna. Fast det är nog optimalt att få köra med två färger..

Hur röda är de röda sas? Rosa eller mörkt röda?

Tnx för tipsen!

Kommentera

Det bästa är att köpa betalights så slipper du tänka på att köpa nya eller glömma lysstavarna hemma...
          Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Originally posted by linu_z
            Det bästa är att köpa betalights så slipper du tänka på att köpa nya eller glömma lysstavarna hemma...
            Har sökt efter sådana men inte sett några. Hur länge håller de och hur mycket lyser de?

Fanns bla på www.carpstore.nl men jag har aldrig sett en på riktigt så.. Dessutom är det kosher med radiac i betesboxen?

Kommentera

Carpfenmazter hade lystavar med sig till ett nattfiskepass för någon vecka sedan. 1 av 10 stycken fungerade!

Vilka lystavar har fungerat bäst för er andra?

Kommentera

Jag har alldeles för kort erfarenhet av detta men vill gärna höra om det.

Men vad jag förstår är bästföredatum ca 4 år efter prod. vilket inte är så illa.

Vilken fabrikat var det, var det inget ös i dem eller var det knäcka i påsen?

Betalights låter riktigt trevligt, om man inte slarvar bort det eller störs av radioaktiviteten... Jag skall ju ha den i flötet (till och börja med) men på spöspets blir det säkert fint, men då borde ju cernit glow in dark etc. duga man kan ju ladda med en lampa då och då.

Har någon sett en 'svensk' betalight och vet pris?

Kommentera

Har någon sett en 'svensk' betalight och vet pris? [/B][/QUOTE]

bläddra en bit ner på sidan
                  Senast ändrad av PRSK; 2004-07-22, 20:05.

Kommentera

Originally posted by esobus
                    Jag har alldeles för kort erfarenhet av detta men vill gärna höra om det.

Men vad jag förstår är bästföredatum ca 4 år efter prod. vilket inte är så illa.

Vilken fabrikat var det, var det inget ös i dem eller var det knäcka i påsen?

Betalights låter riktigt trevligt, om man inte slarvar bort det eller störs av radioaktiviteten... Jag skall ju ha den i flötet (till och börja med) men på spöspets blir det säkert fint, men då borde ju cernit glow in dark etc. duga man kan ju ladda med en lampa då och då.

Har någon sett en 'svensk' betalight och vet pris?
                    Jag kommer inte igåg fabrikatet, men det var dem som är väldigt små. Totalt värdelösa. Dem var inte knäckta i påsen dem bara knäppte till när man böjde dem, men dem började aldrig lysa!

Kommentera

Originally posted by Stizo
                      Jag kommer inte igåg fabrikatet, men det var dem som är väldigt små. Totalt värdelösa. Dem var inte knäckta i påsen dem bara knäppte till när man böjde dem, men dem började aldrig lysa!
                      Så trist. Det måste man ju slippa med betalights. Nu skall jag bara kolla hur mycket en lyser. Någonstans bör ju någon testat det! Annars blir det PM till någon karp'nörd' av någon anledning finns betalights bland karp prylarna..

Anledningen till att jag undrade var att jag sett ungar fingra på en lådda i en butik en gång... Tror de knäckte dem i påsen. De gick fort när jag frågade vad fn de höll på med. Antar att det kan hända på annat ställe och oobserverat, shoppen bytte lådda och ställde den bakom disken.

Hittade en UK sida med betalights oxo, £ 6 - 9 eller så beroende på storlek som inte anges. Mummel. Fanns olika färger med. Bara man visste hur mycket de lyser, jämfört med en fungerande glowstick, jag var riktigt impad av den GlowStick som jag hade. Diod mojen var oxo ok, men den är dyrare än en engångs stick/h förutsatt att man fiskar ett tag, en timme eller så i stöten så blir det snart tvärt om.

Jag skall se om jag inte kan få till en BL oxo, men först blir det nog en lådda sticks.
                      Senast ändrad av esobus; 2004-07-22, 20:00.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 139 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen