Slet upp ett nät i somras. Låg utslängt på ett ganska grunt ställe, väldigt slarvigt utlagt. Satt bara tre små borrar och en liten gädda i men jag skar loss dem och gav dem till måsarna. Nätet tog jag till stugan och slängde i soptunnan. Tvivlar på att det var ett spöknät då det satt en järnring i ena änden som troligtvis var gjord för att tjuvfiskaren snabbt skulle kunna slita upp nätet.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nät på kroken!
Collapse
X
-
Vore kul att se tjuvfiskarens min....:
Köpa nät 500:- ca
Lägga ut nät i mörkret och tro att man skall få mycket fisk: stor portion självförtroende
Komma tillbaka och se sitt nät brinna i en hög medans ett par killar står och skrattar: PRICELESS
Kommentera
-
Unregisteredorkarinteloggain
Upp med skiten
Hittade ett märkt nät i förrgår, dock, vid en närmare titt så hade det legat i ETT BRA TAG, nu satt det givetvist totalfast i botten men nästa gång åker niiven med och allt jag kan få upp åker upp på land.
Att lägga ett nät man inte vittjar är ungefär som att skjuta 100tals rådjur och hjortar med något som förlamar dem o sen låta dem ruttna, att överhuvudtaget fiska med när tycker jag är fel, men att inte vittja... FYYYFAAAN
Kommentera
-
Om du fäljt rapporterna på outdoor-siten ser du att det faktiskt först nu efter många år börjar hända saker med nät i dom stora sjörna. Otroligt dåligt !Ursprungligen postat av timoEftersom det inte fanns några dunkar eller nåt som näten flöt med så kan det ju vara så att dom en gång har varit märkta.
Hur som helst har jag pratat med folk på fiskevårdsområdet och dom verkar inte bry sig så mycket när jag berättar om omärkta nät. :-/
Skottpegnar, det är dom inte värda !sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Henrik_Ldå kan jag väl passa på att berätta nåt. jag har fiskat vid ett grund länge. nu har gubben som har stugan närmast tagit bort märkningen bara för att ingen annan ska hitta fisketstället. Han missunnar helt enkelt folk att dra upp några matabborrar. dunken som låg där hindrade dessutom andra båtar från att köra sönder motorn på stenarna.
dagen efter hade han lagt 5 omärkta nät rakt över där jag brukar trolla, ett fäst vid landet. jag ringde fisketillsynen eller vad det nu kallas, fick inte mer svar än att den som kollar sånt har semester. vad hade ni gjort? jag väntade tills det blev mörkt, åkte ut, upp med skiten. behöll två matgösar, sen eldade jag skiten i hamnen.
Precis som det skall vara. Dock är det inte alli´tid man får med sig eller upp hela skiten i båten.
sigpic
Kommentera
-
Vet några nät och Ryssa ( eller hur de heter / stavas ) fiskande gubbar som tar ca 3-4 ton fisk i sjön Åsnen. Man blir bara så jävla förbannad.. Kan inte förstå vitsen att dra upp 1 ton fisk o sälja till frankrike :@ Tycker man borde få en gräns på vad nätfiskare / sportfiskare borde få ta upp i sjöar....bf
Kommentera
-
Det är rätt många äldre gubbar som går igång på mycket fisk speciellt finnar som är mästare på att lägga nät. Farfar kunde lägga ut långrev och röka 40-50 ålar på en vecka eller käka kokt lake i veckor. Han kunde äta brax, lake, sutare, ål i obegränsade mängder. Äter man all fisk man får så är det väl inget större problem eller? Vi lite yngre tar ju ändå bara upp fisken tittar på den och släpper tillbaka den.
Ursprungligen postat av BigfisherVet några nät och Ryssa ( eller hur de heter / stavas ) fiskande gubbar som tar ca 3-4 ton fisk i sjön Åsnen. Man blir bara så jävla förbannad.. Kan inte förstå vitsen att dra upp 1 ton fisk o sälja till frankrike :@ Tycker man borde få en gräns på vad nätfiskare / sportfiskare borde få ta upp i sjöar....
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Henrik_Ldå kan jag väl passa på att berätta nåt. jag har fiskat vid ett grund länge. nu har gubben som har stugan närmast tagit bort märkningen bara för att ingen annan ska hitta fisketstället. Han missunnar helt enkelt folk att dra upp några matabborrar. dunken som låg där hindrade dessutom andra båtar från att köra sönder motorn på stenarna.
dagen efter hade han lagt 5 omärkta nät rakt över där jag brukar trolla, ett fäst vid landet. jag ringde fisketillsynen eller vad det nu kallas, fick inte mer svar än att den som kollar sånt har semester. vad hade ni gjort? jag väntade tills det blev mörkt, åkte ut, upp med skiten. behöll två matgösar, sen eldade jag skiten i hamnen.
Hahahahaha, olagligheter stoppas effektivast med olagligheter. Västernsamhälle nästa och jag kommer att bära revolver.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 127 visningar