Tips på bra gäddhåv? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på bra gäddhåv?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Lasse min bästa vän glömde sin håv när vi var fiska en bra bit bort. 12mil senare ber han mig vända om med bilen som tar 2liter milen nästan, lite irriterad svara jag åt Lasse att det är billigare köpa en ny än köra 25mil för en håv , NEJ sa Lasse för hans kosta 1695 kr, vi var hämta den, som tur fanns den kvar.
    Nu två år senare har han glömt fler håvar, nu kostar dom han köper numer 99kr styck, varför köpa dyrare när Lasse är som han är ?
    Dessutom gillar han dom nya billiga bättre säger han, dom är så bra att han köpte 3st förra veckan till kommande sommarns fiske. Nu återstår att se ifall Lasse kan öka sitt PB på 1.6kg gädda, den fisken är han stolt över, han kallar den MONSTER med dom livsfarliga tänderna, nu har han stor gädd dekal på bilen, han är fast , tagen med stort begär att fiska gädda 2012, tre håvar nya frågar han andra hur många håvar dom har, sen ler han när andra säger att dom har en när han talar om att han har tre , han har även gjort
    egna wobblers som han skrivit GÄDDKILLER NO1 på , han tog sin volvo t gula färg och la röda prickar med fruns nagellack på dem och skrev med en cd-penna texten stort på sidorna.
    Förr var den bästa fiskaren han som hade dyrast prylar, numer säger han att den med billigast och egen gjorda saker är bäst fiskare, den som gör själv wobblers har mest chans på tio+.
    Vi hoppas det för Lasse är en skön lirare, han skulle nog ringa AFTONBLADET och begära en helsida med storfoto och göra patent på sina GÄDDKILLERS NO1
    Senast ändrad av sportfisher; 2012-02-15, 12:13.

Kommentera

Får tacka för alla tipps får se vilken håv de nu blir

Kommentera

Hade Savagearhåven ett bra tag innan den gick sönder, vilket var mitt fel på sätt och vis.
        Är du försiktig (dvs inte slänger, slyfter fisk/annat med håven) så håller den helt OK. Jag vill kunna slänga håven i båten, lyfta fisk om det behövs osv och då är SG håven lite för vek.
        Ska nu köpa den stora Fox håven, laga Savagear håven och ha den i stugan vid stjärgår'n för gäddorna i skärgår'n är ju mindre än gäddorna i Värmland :P

Kommentera

Varför ska du slänga den i båten? Kan du inte lägga ner den?

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
            Varför ska du slänga den i båten? Kan du inte lägga ner den?
            Kan, ja, vill, nej
            Jag vill kunna klanta mig och var lite oförsiktig med dom mesta av mina grejjer.
            Därför hatar jag Westins beten för dom klarar ju inte kontakt med vatten utan att sprängas.

Beckman är fina men det är inte Fin Saver nät på bilden på Lundgrens, dom som inte har det splittar alla fenor och får gäddan att se ut som stryk. Stowmaster/Power Stow är fina men svindyra och tunga som bly.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
            14 svar
            3 127 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg uditsen
            av uditsen