Bergman kirrar nytt PB på Gädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bergman kirrar nytt PB på Gädda

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vart fick du denna skönhet? Ett stort grattis till gammelgäddan själv väntar jag på gammelgädan över 10 pannor

Kommentera

Kanonfin, vilken drömfisk! Lyfter på kepsen och gratulerar Bergman!!
      Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

stort grattis bergman... Nötning är den ända vägen till en framgångsrikt fiske!
        Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Kan bara instämma i ovationerna ovan.

Fast visst kan man sitta och se fånig ut resten av dagen/kvällen/natten, för man vet ju att det är kompisarna som känner sig dito..

Härligt!

Kommentera

Storfisk minsan.. Heavy.....

Kommentera

Grattis på dig.
              Blev det någon omkrets mätt?
              Ola

Kommentera

Grattis och bra fulton faktor på gurkan, tror dock att den är kortare än 116cm, mäter man ovanpå en fetgurka så blir det längre. Korrekt skall vara
                brevid fisken...
                How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

den mättes riktigt det var bara för fotograferingen vi la måtbandet på fisken

Kommentera

K-Krokodil, tack för infon....
                    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Elanen, jag förstog hur du menade. Ja nu får man klura på nya mål och iom att jag har ganska dåliga rekord på Abborre och Gös så ska jag försöka höja dessa till anständiga nivåer. Även lite Lake vore skoj att fiska efter i vinter men det återstår att se vad man hinner med. Borre på 1kg och Gös på 5kg är väl inte helt omöjligt iallafall.

10kg hunter, jag har nog inte fattat till fullo ännu faktiskt. Men det känns bara bra.

Ola, tyvärr mätte vi inte omkretsen på firren utan det fick räcka med vikt och längd. Tror inte jag kommer anmäla den någonstans ändå men man vet ju aldrig. Däremot är jag inte helt 100% säker på längden men nånstans runt 115-116 borde den vara om man utgår från bilden med måttbandet. Jag var alldeles för skakig för att kunna koncentrera mig på måttbanded när vi mätte så jag får lita på bilden, Rasmus och Pelle.

Fan, jag är helt lyrisk fortfarande ! Tjohoo !
                      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                      Fiskesnacks regler hittar ni Här
                      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...