Grattis och bra fulton faktor på gurkan, tror dock att den är kortare än 116cm, mäter man ovanpå en fetgurka så blir det längre. Korrekt skall vara
brevid fisken...
How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Elanen, jag förstog hur du menade. Ja nu får man klura på nya mål och iom att jag har ganska dåliga rekord på Abborre och Gös så ska jag försöka höja dessa till anständiga nivåer. Även lite Lake vore skoj att fiska efter i vinter men det återstår att se vad man hinner med. Borre på 1kg och Gös på 5kg är väl inte helt omöjligt iallafall.
10kg hunter, jag har nog inte fattat till fullo ännu faktiskt. Men det känns bara bra.
Ola, tyvärr mätte vi inte omkretsen på firren utan det fick räcka med vikt och längd. Tror inte jag kommer anmäla den någonstans ändå men man vet ju aldrig. Däremot är jag inte helt 100% säker på längden men nånstans runt 115-116 borde den vara om man utgår från bilden med måttbandet. Jag var alldeles för skakig för att kunna koncentrera mig på måttbanded när vi mätte så jag får lita på bilden, Rasmus och Pelle.
Fan, jag är helt lyrisk fortfarande ! Tjohoo !
C&R hit och C&R ditDet är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Kommentera