Bergman kirrar nytt PB på Gädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bergman kirrar nytt PB på Gädda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Bergman kirrar nytt PB på Gädda

    Idag var jag, rasmus och Pelle iväg för lite skönt gäddmete. Upp med tuppen och fullpackad bil. Väl på plats drog vi några kast med kastnätet och fyllde beteshinken till bredden med fina mörtar.

    Efter det var det dax för upptackling av spöna och börja hårdrocksfisket.

    Dött, dött, dött ... efter ett par timmar får jag själv i egen hög person napp och jag sätter mothugget. Jag kände direkt att det inte var någon snipa men gissade på en 6-7 kg. Gäddan kämpade varken mer eller mindre för att man skulle kunna gissa på nåt annat. Efter lite drillande så visar sig madamen för oss och vi blev omedelbums tvungna att omvärdera vikten på skönheten så vi satte ribban lite högre. Ovan 10-strecket borde hon ligga på ... inte mycke mer iallafall. När hon väl kommer in inom håvningsbart avstånd så vi att hon är mycket fin men ligger kvar på vår chansning.

    Efter avkrokning lägger vi henne försiktigt i vågnätet och plockar fram en 20-kg´s Samsonvåg och kalibrerar. Hänger upp vågnätet på vågen och jag höll på att få en hjärtattack och lite till när jag ser 13kg visa sig på vågen. Visserligen bara när det gungar till lite men ändå ... 12,65 stannar vågen på men efter avdrag för vågnätet så blir vikten 12,3kg.

    Efter vägningen kom måttbandet fram och det visade runt 116cm så hon var onekligen ganska fet om man säger så. Ingen Löddesugga men riktigt fin var hon ändå ! Efter mätningen så åkte hon i håven igen för en smärtfri återutsättning. Efter några sekunder kvicknade hon till och simmade skamset därifrån ...

    När madamen hade fått friheten åter så satt jag med ett brett leende ända upp till öronen. Tiden gick och efter kanske en halvtimme när chocken lagt sig så tacklade jag upp igen.

    Resten av dagen blev tämligen lam för min del men några "snipor" till kom upp och ingen behövde komma hem med skammen att inte ha fått något på kroken.

    Här kommer några bilder på skönheten:



    P.s. Ett stort tack till Rasmus och Pelle som hjälpte till med allt.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

    Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

  • #2
    Ett fett grattis! inga bilder i posten dock

    ><(((*>

    _____________________________________________

    Kommentera


    • #3
      Grymt stort grattis bergman! Lite avis är man ju men tycker du helt klart är värd att få dig en riktigt fin gädda att tala om.. Siktar in dig på 15 nu då eller
      Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

      Kommentera


      • #4
        Sorry för att bilderna saknades från början men nu är dom med.

        Tackar för gratulationerna också
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

        Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

        Kommentera


        • #5
          Grattis Bergman, det var du värd!

          Det betyder att du kan anmäla dig till både 10-klubben och 100-klubben.

          Kommentera


          • #6
            Tjusigt Bergman, vilken fisk... Grattis.

            //Jan O
            "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
            "Keep it simple"

            //Jan O
            www.fisheco.se
            www.brofiske.net
            www.magazinefisheco.se

            Kommentera


            • #7
              grattis!!!!!!!!!(:

              Kommentera


              • #8
                Stort Grattis! Mycket fin fisk!

                Kommentera


                • #9
                  Grattis!

                  Snygg fisk!!
                  Att fiska är ju faktiskt riktigt kul!

                  Kommentera


                  • #10
                    Att starta en fiskesajt för att lära sig mer om fiske var ingen dum idé!
                    Det börjar ge resultat!
                    Grattis till en högst respektabel gädda!
                    Du sitter väl och smuttar på ett glas vällagrad sigle malt
                    och njuter av gäddoften från händerna! För inte har du väl tvättat dem efter att ha famnat en sån dam?
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Arbetar...
                    X