Fiska på kvällen. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska på kvällen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Aldrig funnit det mödan värt att plåga mig upp i svinottan, vilket man sedan barnsben blivit itutad av diverse självutnämnda experter skulle vara helt obligatoriskt för att få bra med fisk. Sensommarkvällar med sprittande löjor i ytan och jagande rovfiskar under, då är det som allra roligast. I övrigt funkar fiske mitt på dagen ofta utmärkt, det är bara att anpassa sin teknik efter förhållandena. Äter en god lunch och lägger upp strategin innan fisket, brukar ge bäst resultat.

    Kommentera


    • #12
      Håller med föregående talare till 100% tidigt morgonfiske är totalt överskattat.
      Är nog därför jag gillar fisket sent på hösten bäst, oftast är det som bäst mitt på dagen.

      Kommentera


      • #13
        På väg ut nu, 04,05. "Morgonstund har guld i mun".

        Kommentera


        • #14
          Fisket kan vara riktigt bra på eftermiddagen, särskilt sent på eftermiddagen fram till skymningen. De svalnande temperaturerna och det minskade ljuset gör det mer sannolikt att fiskarna vågar sig ut ur skydd och angriper betet och ditt bete när de passerar i närheten. Tidigare på eftermiddagen kan det också vara bra om du presenterar ditt bete nära det skuggiga skyddet där abborrarna håller till.

          Kommentera


          • #15
            Just nu är jag ute på ett kvällspass som övergått till ett morgonpass, det måste ju ändå vara idealet.

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
              Just nu är jag ute på ett kvällspass som övergått till ett morgonpass, det måste ju ändå vara idealet.
              Jag blir faktiskt imponerad hur ni orkar. En annan hade somnat stående.

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av husbehov Visa inlägg

                Jag blir faktiskt imponerad hur ni orkar. En annan hade somnat stående.
                Sova är överskattat!!

                Kommentera


                • #18
                  Kan vara väldigt magiskt fiska kväll, spegelblankt och fisken börjar vaka, ändå fiskar jag oerhört sällan kväll.
                  Alltid varit morgonpigg och morgonfiskare, med åren har det blivit ett helsike med skymning när man börjar se sämre. Kan stå länge och försöka trä tafsen trots lyse osv.

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
                    Kan vara väldigt magiskt fiska kväll, spegelblankt och fisken börjar vaka, ändå fiskar jag oerhört sällan kväll.
                    Alltid varit morgonpigg och morgonfiskare, med åren har det blivit ett helsike med skymning när man börjar se sämre. Kan stå länge och försöka trä tafsen trots lyse osv.
                    Det är då man vet att det är dags för läsglasögon :-)

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

                      Det är då man vet att det är dags för läsglasögon :-)
                      Jo eller progressiva.
                      Har så mycket saker med till vattnet endå och blir bara bök att växla vanliga glasögon mot läsglasögon.
                      Men blir nog snart tvungen att släpa med läsglasögonen när jag fiskar.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Arbetar...
                      X