Den bästa svenska fisketidningen ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den bästa svenska fisketidningen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Den bästa svenska fisketidningen ?

    Åsikterna om vilken fisketidning som är bäst går verkligen isär. Vilken tycker du är den bästa svenska fisketidningen ? Motivera gärna ditt svar.
    2 632
    Fiske för alla
    24,13%
    635
    Fiskejournalen
    32,37%
    852
    fiske-feber
    33,36%
    878
    Flugfiske i Norden
    4,03%
    106
    Ingen av dom, webben räcker bra för mig
    6,12%
    161
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

    Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

  • #2
    Min röst går till Fiske Feber... Bästa artiklarna och väldigt bra och annorlunda bilder... Dessutom har dem bäldigt bra papperskvalitet.

    Synd att FJ har så dålig papperskvalitet. Dem skulle nog vinna på att byta till lite bättre papper!
    Senast ändrad av Stizo; 2005-01-08, 17:19.

    Kommentera


    • #3
      FFA; Dålig fördelning mellan dom olika grenarna inom fisket. Alldeles för mkt. flugfiske och gädda.

      FJ; Helt ok bladning, dock dras betyget ner av "Svenssonfisket". Typ dragrod, bottenmete med mask efter abborre, ruskväderstrolling och liknande.

      FF; Bra bladning med bra artiklar. Inget Svenssonfisket utan det är mera vidareutvecklingar. Hittils har nästan varenda artikel varit läsvärd.
      sigpic

      Kommentera


      • #4
        FJ känns mest allround men FFA, som har Mikael Engström är en god runner up. FF är än så länge varken fågel eller fisk för mig.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

        Kommentera


        • #5
          ffa: tråkig borde förnya sig lite kör samma koncept alltid hehe
          fj: en helt okej tidning en hel del bra meteartiklar på sommaren men också lite för mycke "svensson fiske som flödebanan säger
          ff: en bra tidning lite mer vågad mer nya metoder vågar sticka ut lite fina bilder och bra artiklar!

          Kommentera


          • #6
            Fiskejournalen är bäst och mest läsvärd. Eftersom JAG anser det så behövs ingen motivering.
            Hälleflundrafiskare

            Kommentera


            • #7
              fiskesnack funkar utmärkt o gratis.
              och finns de inte på fiskesnack så finns de hos elanen
              //Me

              Kommentera


              • #8
                när jag prenumererade på fiske för alla så bläddrade jag bara igenom och tittade på bilderna. jag läste aldrig någon artikel för det var aldrig några intressanta artiklar. i fiske feber så läste jag jerkskolan och jag tyckte även att bilderna var tuffare i fiske feber. enda nackdelen är att den kommer så sällan att man glömmer bort att den finns.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av benji
                  jag läste aldrig någon artikel för det var aldrig några intressanta artiklar.
                  Benji om du inte läste artiklarna så är det väl självklart att du inte upptäcker de intressanta!

                  Själv så tycker jag att FF är den bästa av tidningarna, bra varierat innehåll och om lite mera intressant och spännande fiske.
                  Har även prenumererat på FFA, där fanns det väl en del bra artiklar och så men det var mest samma om och om igen. Och instämmer med alex och flodebanan om att det var lite för mycket "svenssonfiske"
                  www.specimenhunters.se
                  "Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"

                  Kommentera


                  • #10
                    Fiske för alla är min favorit fisketidning, också den första fisketidningen som jag kom i kontakt med. Den är sig lik sedan dess och det är därför jag tycker om den, man vet vad man får när man köper den och blir sällan besviken. Jag tycker om upplägget i tidningen, till skillnad från t.ex nummer 11/04 av fiskejournalen som knappast är värd de 48 kronor som den kostade. Allt mellan sidan 15-35 är bara trams följt av ett reportage på 8 sidor om rödingen med text som knappt skulle fylla ut en sida. Sidan 50-53 innehåller ett bra reportage om havsöringsfiske, lagom bilder och rikligt med text på sidorna. På de resterande 28 sidorna är det en läsvärd artikel om pimpelfiske, sedan är det dessvärre utfyllnad igen.
                    Allt eller inget är min filosofi!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Xerup, 2022-08-11, 20:19
                    38 svar
                    3 669 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke203  
                    Arbetar...
                    X