Den bästa svenska fisketidningen ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den bästa svenska fisketidningen ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Skall definitivt prenumerera på FF. Jag gillar den tidningen, mest, gillar de andra oxo faktiskt. Flugfiske i Norden har fina bilder och jag har några äldre årgångar hemma. Men flugfisket har liksom gått i stå ett slag. Kommer nog igång igen rätt som det är och då...
    Fast jag gillar att FiN ibland hade danska och norska artiklar. Det känns trevligt.

Kommentera

fortsätter ff att holla lika hög klas som den har gjort hittills så är den helt klart favoriten, men fiskejournalen kommer inte långt efter,, ffa köper jag bara i de fall det kan vara någon intresant artikel att läsa

Kommentera

Mikael Engström avgör

1 FFA, (Trots för mycket trolling och flugfiske) Mikael Engström är i mitt tycke Sveriges bästa fiskeskribent och gör ensam tidningen till nummer ett.
        2 FF, Innehållsrik men ibland kan jag tycka att innehållet inte motsvarar den glassiga förpackningen i form av snygga bilder och glassig redigering.
        3 FJ Tyvärr har FJ tappat rejält de senaste åren. Hade stora förhoppningar då Falklind tog över men idag är tidningen hopplöst efter konkurrenterna.

Kommentera

Läser numera FF & FFA, FJ är så ointressant det kan bli, vad handlar den om? Ingenting tycker jag!

FF & FFA har dom bästa skribenterna med Engström och Tapsa i topp vad det gäller senska fiske skribenter, kan för att jag är trolling galen men jag kan även läsa Engströms flugartiklar och ha kul och jag gillar verkligen inte fluga.....

FJ:s papperskvalité är som sagt var pinsam....
          http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Jag röstade Fj, men måste säga att FF har den bästa pris/kvalitet här. Fj kostar 9,4e i Finland men FF bara 6,6e. Jag förstå inte hur Fj kan vara så dyrt.

-jka-
            Senast ändrad av jka; 2005-01-09, 13:16.
            I`d rather be fishing

Kommentera

BBRF brukar bara svamla, denna gången han på rätt spår har hamna, FF och Fiske För Alla, ingen av oss proffs lär kalla,
              FJ FJ FJ...

Kommentera

Innehållsfattigt.

Jag är extremt besviken på både FFA och FJ, FF har jag aldrig läst så den har jag ingen uppfattning om.
                Har man prenumererat på en tidning en av dessa två tidningar i två år så vet du för all framtid vad de kommer innehålla. FFA är flugfiske till döden och FJ kör ju sina trolling och spinnfiske artiklar i repris varje år. Pimpelfiske efter abborre som garanterat är en av vinterns mest förekommande fritidssysselsättning, det får en artikel varje år som är skriven av PK. Denna artikel har dock dykt upp mer än en gång i samma tidning. Finns det verkligen så få skribenter så att man inte kan variera sig litegranna.
                Fj har väldigt sällan bra vinterartiklar. När det är sommar så skriver man om sommarfiske och när det blir vinter så fortsätter man skriva om sommarfiske. FJ är en typisk stockholms tidning om jag får säga vad jag tycker.
                /Magnus Nydahl

Kommentera

Fj!

Att alla ogillar FJ så mycket, jag förstår inte? FFA och FJ är båda bra så jag prenumererar på båda. FJ är ändå den bätttre av de två eftersom FFA har massa flugfiske i stället för roligare saker för spinnfiskare. Jag kanske ska börja prenumerera på FF, men jag avaktar ett tag. Tidningen är ny och snart kanske alla dessa fina idéer de haft är slut. Frågan är om det finns plats för så många STORA fisketidningar i lilla Sverige?

Kommentera

Jag tycker att både FF o FJ e mycke bra tidningar med mycket "vardagsfisk" dvs gädda, (specimen)mete o lite gott o blandat. FFA har en enda fördel, Micke Engström. Hans artiklar e varma o goa med en del humor, även om de sällan innehåller massor av fisk, tack Micke! Annars e FFA segläst o tråkigt, mycket flugfiske(gäsp) o stenhård kritik på allt som har minsta lilla fel, enligt herr Forsberg.

Kommentera

Jag valde FiskeFeber för lite nya artiklar. gillar att dem tar upp lakfiske t.ex. lite mer avancerade grejjer.

En sak jag har tänkt på är att i FiskeFeber så lägger dem gärna ut bilder på utrustningen, med märke mer detaljerat än dem andra tidningarna.
                      Köper märkena reklam hos FF och får det inbakat i artiklarna?
                      Eller vill dem underlätta utrustningsvalet?

Sånt man antagligen aldrig får veta.
                      /Lazinko

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bergman, 2016-01-10, 08:41
                      47 svar
                      1 642 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X