Den bästa svenska fisketidningen ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den bästa svenska fisketidningen ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av grebgokz
    FIN är bästa tidningen.

FFA, FJ är OK men de innehåller för lite flugfiske och en massa tråkiga artiklar om trolling och spinnfiske... trollingartiklarna är de tråååkigaste av alla.

Mer flugfiske. Boys när ni växt upp kommer ni oxå uppskatta den ädlaste fiske metoden av dem alla

jag förstår inte vad du menar med att vi "boys" växt upp? för fan kolla bara på hur folk har röstat flugfiske är ju helt dött!
    Fiske är gött!!

Kommentera

Fiskejournalen är klart bäst. FFA är ju också bra, men det är mycket tack vare Mikael Engströms artiklar.

Kommentera

Kul att se hur rösterna ökar med ca 3/dag efter ändringen av rösträtten i ett av fälten. Det fortsätter, lustigt nog det fält som växte snabbast med oreg röster.

Kanske jag bara är... Men det finns en tendens här som ger fundersamhet för mig. Det kan väl inte vara så att av alla efter ett par veckor bara råkar surfa in och rösta på en och samma tidning? 3/dag? Det verkar statistiskt väldigt osannolikt.

Faktiskt är jag nyfiken på längd registrerade på forat och antal poster av dessa senaste röstande.
        Senast ändrad av esobus; 2005-03-10, 11:21.

Kommentera

Ursprungligen postat av The man
          FFA har Mikael Engström vilket gör dem till den bästa fisketidnigen! Kanske ligger de på en lägre nivå när det gäller advancerade artiklar, men de har Engström, det kompenserar! Tapsas artiklar är också ofta läsvärda.

Fisketidnigar borde försöka få in mer humor, jag läser dem mest i roande syfte, fisket i sig lär jag mig allt som allt oftast igenom praktik
          FJ och FF är klart bäst, men jag håller med Ovanstående om att Engström är en förbannat bra skribent som blandar in mycket humor i sina artiklar.
          Tänk om han kunde börja på FJ eller FF då hade den tidningen som fick honom varit komplett.
          Jaha! då nappar det igen.

Kommentera

Tänkte jag skulle gnälla lite...

Börjar kännas som om FJ kör artiklar i repris. I nya numret är artikeln om knivar en rak kopia av en artikel puplicerad för ett tiotal år sedan med samma författare. Visst behövs det knivvett men ändå... Många andra artiklar har samma drag av upprepning i FJ. Vi gamla prenumeranter på Sportfiske, sedemera FJ skådar igenom sådant!

Köpte också mot all förmodan nya Fiske för alla eftersom jag såg att det var en artikel om vrak i Kattegatt med. Det var i princip den enda artikeln som inte handlade om fiske efter prickiga fiskar. Visserligen var det ett temanummer om lax men ändå... Vem fan vill läsa ett helt nummer om laxfiske när man inte är intresserad av det. Måste vara tråkigt att som prenumerant att få ett sådant nummer i så fall. Vrakartikeln var ingen höjdare heller. I princip ett rent plagiat från AJ-vraksida på nätet.
            Någon etik borde man ha! Kan bara i förbifarten nämna ett av Sportfiskeförburbundets tidning "Svenskt Fiskes" nummer där en mycket känd havsfiskare skrivit en artikel om Öresundsfisket med plattfisken som huvudnummer där han i princip bara kopierat av text från min hemsida!
            Verkar som om många har svårt med inspirationen. Låt då bli att skriva tycker jag!
            Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se

Kommentera

Kan inte mer än hålla med Anders, det skrivs för mycket om att fiska småfisk i norrländska bäckar och trolling i vänern. Har slutat prenumerera på båda tidningarna FFA och FJ och köper ett nummer med intressant artikel istället.

Kommentera

Fiskejournalen utan tvekan, och det av hävd och inget annat vettigt argument! (har haft den sedan 1982).
                /Richard

Kommentera

Hetsläsare

FF är solklart bäst men det är också den enda tidningen som inte ser ut som ett fanzine skapat av 13-åringar. Jag arbetar inom reklam och visade ett par formgivare ett nummer av FA. De höll på att få stroke av skratt och rädsla. Så ful att det nästan är roligt. Och illustrationerna av fiskar som pryder många reportage! Helvete, jag kommer kanske att fortsätta prenumerera på den bara för att det är roligt.
                  FFA har bara Mikael Engström och det räcker tyvärr inte. Skicka honom till FF!
                  FF har den bästa genomgående nivån. Det beror antagligen på att Jörgen Larsson är den mest seriösa och passionerade sportfiskaren som arbetar med tidning.
                  I FA kan det vara ett hyfsat reportge med något nydanande och lärorikt. Men sen kommer ett reportage om bottenmete på abborre som helt bygger på ett lågt skämt om Bill Clinton och inte kommer med något intressant i vare sig metod, utrustning eller bete. Tvärtom, jag kände mig dummare efter att ha läst den.

Kommentera

Eftersom jag tycker mig bedriva avancerat svenssonfiske så faller mig alla de tre stora i smaken. Fiskefeber verkar klockren, Fiske för Alla har bra kontinuitet i Gunnar Westrin, Mikael Engström m.fl. men Fiskejournalen får min röst den här gången.. Med lite mer erfarenhet kanske Fiskefeber lyckats peta ner tidningen från tronen, eller om Fiske för alla lyckats få in ännu en klippa i stabben. Ingenting är säkert! Däremot vet jag hur svårt det måste vara att tillgodose alla behov i en bred fiskande allmänhet i Sverige.. Tänk på att det är inte enbart vi fiskenördar som ska köpa tidningen. Jag vill gärna se mer av svenssonfiske i tidningarna, blandat med med avancerat fiske, just för att våra nykomlingar ska känna sig bekväma i fisket och få en bra start att bygga vidare på. Och personligen tycker jag lika mycket om att läsa om andra fiskesätt än de jag själv sysslar med. Min slutsats är att dom tre tidningarna behövs!

Flugfiske i norden är för smal för mig...

Kommentera

Ursprungligen postat av timo
                      Eftersom jag tycker mig bedriva avancerat svenssonfiske så faller mig alla de tre stora i smaken. Fiskefeber verkar klockren, Fiske för Alla har bra kontinuitet i Gunnar Westrin, Mikael Engström m.fl. men Fiskejournalen får min röst den här gången.. Med lite mer erfarenhet kanske Fiskefeber lyckats peta ner tidningen från tronen, eller om Fiske för alla lyckats få in ännu en klippa i stabben. Ingenting är säkert! Däremot vet jag hur svårt det måste vara att tillgodose alla behov i en bred fiskande allmänhet i Sverige.. Tänk på att det är inte enbart vi fiskenördar som ska köpa tidningen. Jag vill gärna se mer av svenssonfiske i tidningarna, blandat med med avancerat fiske, just för att våra nykomlingar ska känna sig bekväma i fisket och få en bra start att bygga vidare på. Och personligen tycker jag lika mycket om att läsa om andra fiskesätt än de jag själv sysslar med. Min slutsats är att dom tre tidningarna behövs!

Flugfiske i norden är för smal för mig...
                      Mer svenssonfiske? Ja, då är det ju bara att köpa FFA, varje nummer är ju som en enda lång instruktionsbok för nybörjare. Det är ju därför den heter Fiske För "ALLA". Så mer av svenssonfiske i fisketidningarna tycker jag du ska sluta skrämmas med. Det finns tillräckligt av den varan.

Fiske Feber tycker jag själv bäst om.
                      Har som rekord gädda på 7kg hittills. Nu i sommar ska jag ändra rekordet till 10kg.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X