Hur mycket pengar har du lagt på fiske 2012? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur mycket pengar har du lagt på fiske 2012?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
    fiske är en billig hobby, mitt andra intresse är dragracing. och där är det 7 och 8a siffriga belopp per år om man vill köra med dom stora grabbarna.
    Kan bara hålla med, körde dragracing förr och det är dyrt, svindyrt! Men kul, nästan lika kul som fiske!

    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen postat av Chrisse Visa inlägg
      Kan bara hålla med, körde dragracing förr och det är dyrt, svindyrt! Men kul, nästan lika kul som fiske!
      top fuel slår fisket alla dagar

      Kommentera


      • #33
        Sv: Hur mycket pengar har du lagt på fiske 2012?

        För mycket :-) ny båt o en hel del ny utrustning efter flera års dvala... Även om fisket kostade det dubbla skulle göra det ändå ;-)

        Kommentera


        • #34
          Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
          top fuel slår fisket alla dagar
          Nope! Iofs har jag inte kört top fuel sista klass jag körde var pro stock. Kör du top fuel nu?

          Kommentera


          • #35
            Ursprungligen postat av Chrisse Visa inlägg
            Nope! Iofs har jag inte kört top fuel sista klass jag körde var pro stock. Kör du top fuel nu?
            jag kör inte, jag är depå tomte:P var uppe i nitro funny innan, men det var inte hållbart, nu hjälper jag till lite med nostalgi dragster, men oftas som publik. tiden räcker dåligt till när man är små barns förälder, men om 6 år är det dax för JR dragster

            Kommentera


            • #36
              Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
              Ja, Exxet, att ordet för kommer med i frasen beror på att jag hade inte budgeterar för dom pengarna jag spenderade redan i år, fast jag är övertygad om att kommer att få mkt nytta och roligt för dem. Sen någon gång till våren 2013 blir det en större båt oxå och då kommer jag att spräcka budgeten en gång till. ... och som vi har konstaterat tidigare, "sponsrar" banken en hel del, fast på deras sätt att göra det, såklart.

              Förresten, har du inte märkt att det står Spånga /Norrtälje som ort i min profil nu?

              Häls /T
              Har inte varit här på FS så mycket i höst men jag noterade direkt att det står Spånga /Norrtälje men ville inte fråga direkt.

              Men att köpa hus runt dyra Norrtälje för fiskets skulle placerar ju dig i topp
              Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

              Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

              Kommentera


              • #37
                Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                Ja, Exxet, att ordet för kommer med i frasen beror på att jag hade inte budgeterar för dom pengarna jag spenderade redan i år, fast jag är övertygad om att kommer att få mkt nytta och roligt för dem. Sen någon gång till våren 2013 blir det en större båt oxå och då kommer jag att spräcka budgeten en gång till. ... och som vi har konstaterat tidigare, "sponsrar" banken en hel del, fast på deras sätt att göra det, såklart.

                Förresten, har du inte märkt att det står Spånga /Norrtälje som ort i min profil nu?

                Häls /T
                Grattis till profil förändringen
                Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

                Kommentera


                • #38
                  tolkade frågan fel ? eller rätt ? Räknade i runda tal bara utrrustning som bara används till fiske. Ska man börja bolla med alla rörliga kostnader blir det en betydligt högre siffra. Bara bilresorna, övrig utrustning som kan användas till fiske och camping, tidningar, böcker, filmer, kläder osv osv. Vet inte ens om jag vill räkna på dette egentligen men i runda svängar så har man 4000kr budget för fisket varje mån. Förutom semester och jul. Så i runda tal kan jag säga att 30-40tkr utan problem (15-20tkr till fiske prylar detta år) Nästa år blir "billigare", men då blir det visserligen båtköp, men den kan användas till utflykter med familjen o annat skoj =D
                  FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
                  SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

                  Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

                  Kommentera


                  • #39
                    Materialinvesteringarna i år är inte så höga, mindre än 200:-/mån men så är det det där med resorna och uppehället på annan ort ...
                    Jag har inte kontrollräknat men jag ligger kring 10000:- totalt för investeringar och driftskostnader detta år. Utrustningens materiella värde är högre nu än vid årsskiftet.
                    Som det ser ut nu kan det komma en större materialkostnad innan nästa sommar. Slantarna ligger klara och väntar bara på att rätt tillfälle ska uppenbara sig.
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Xerup, 2022-08-11, 20:19
                    38 svar
                    3 664 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke203  
                    Arbetar...
                    X