Abborre tillagad vid sjön...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa svenska matfisken ?
Collapse
X
-
Ugnsbakad havsöring i foliepaket med hollandais och dillkokt färskpotatis det är sånt som man åtminstone någon gång om året vill få nöjet att toppa matupplevelserna med.
Rökt abborre, jajjamän! Gädda på mitt vis är en höjdare! Regnbåge är gott varje gång. Gös är också en kulinarirsk höjdare som också bör förtäras någon gång om året för att man ska anse att året varit gott! I mitt tycke är gösen den bästa runner-up till havsöringen.
Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Helstekt fjällröding är otroligt gott och blev mitt val, men även abborre är grymt gott, gärna halstrad i ett foliepaket. Men eftersom man bara kunde rösta på ett alternativ blev det röding (abborre hade redan så många röster ändå). Bland havsfiskar gillar jag hälleflundra och rödspätta.
Men ska sanningen fram är nästan all fisk mer eller mindre god, gravad lax är min favorit på julbordet och jag var en av mycket få som såg fram emot fisk i skolan.
Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson
Kommentera
-
Havsöring är nog min absoluta favorit... men det fanns ju tyvärr inte med.. så det fick bli abborre.. den mest underskattade matfisken är enligt mej gäddan.. rökt gädda i 2kilos-klassen är svårslaget...[FONT="Arial Black"]Förstår mej inte på sport där det inte nappar..[/FONT]
Kommentera
Kommentera