krävs en galning för att vara vaken .... vi vill båda mkt men verkar missa varandra ?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Favorite Boilie!
Collapse
X
-
Detta håller jag med dig om till fullo, men det var inte det jag ville ha ett svar om eller har diskuterat. Som du kunnat läsa kan jag inte förstå hur man jämställer köpmix som är rullad hemma och fryst med en readymade boilie...Ursprungligen postat av Pallebrax Visa inläggVi kastar inte skit som jag ser det. Jag hyllade just Energys beten och mixer som du kanske såg. Det enda vi säger är att det vore rättvist mot karparna om det fanns en innehållsförteckning på alla beten och mixer eftersom det är färskvara. Det är bara att hylla Top-Mix produkterna som har datummärkning. Det känns riktigt seriöst. Att I-tackle sen går ut och säljer partiklarna med kort datum till halva priset med uppmaningen att frysa in dem är bland det superärligaste och proffsigaste jag sett.
Våra karpar ska vara garanterade färskt käk tycker jag. En mix innehåller inga konserveringsmedel, därför är hållbarheten inte alls så lång. Eftersom jag rullar mina boilies på vintern tycker jag att det är lite tråkigt att Svenska butiker oftast får hem mixerna på vårkanten. Skulle jag handla dom då så kommer dom vara nästan ett år gamla när det är dags att rulla och det känns inte alls bra.
Jag köper min mix i december, när rikard tar hem för sista gången för året. Jag rullar den på vintern och fryser den. Alltså inget fel där. Prima toppkvallitet.
Kommentera
-
Det var nästan ett svarUrsprungligen postat av Pellekarp Visa inläggEftersom det inte finns datum märkning eller bäst före datum på varse ready mades eller mix utgår jag från att det e samma kvalite ... att jag inte vet att mina leverantörer gör en ICA ? vet jag inte men dom kontrolleras med stick prov alltså e dom märkta med datum osv... (ingen super garanti) ... jag har en polare som skjuter älgen & det litar jag på därmed har jag aldrig påstått att du inte har en polare som skjuter älg ...
Kommentera
-
Jag tror denna diskussionen hade varit avklarad på 30 minuter om man hade suttit och pratat irl, det är kanske lättare då. Vi tycker nog samma sak om mycket, men enligt mig kan man inte jämföra köpmix med readymades och det kan jag inte rucka på.Ursprungligen postat av Pellekarp Visa inläggkrävs en galning för att vara vaken .... vi vill båda mkt men verkar missa varandra ?
Kommentera
-
Jo då palle, ett skrikande larm. Jag tror vi fått lite vinterkarpsjuka...Ursprungligen postat av Pallebrax Visa inlägg
Ni är roliga båda två fast på olika sätt. Det går nästan inte att få bättre underhållning en lördagsnatt klockan kvart i ett.
Kommentera
-
Nej då går inte att sova, jag som icke utvecklande karpfiskare har fullt upp med att fånga karp. Jag försöker koncentrera mig på den utvecklingen. ( nu kanske jag skojade med i första meningen )Ursprungligen postat av Pallebrax Visa inläggDu behöver inte sova nu Fredrik. Det kan du göra imorgon när du metar karp i Linnea på gamla beten som karparna ändå inte gillar.
(OBS skämtar bara)
Kommentera
-
det här med datum märkning e faktiskt något vi karpare måste bli bättre på att ställa krav på ... Det har vart min poäng hela tiden ... en boilie mix/ ready made utan ett bäst före datum .. e ett problem för många nybörjare som vill väl & spenderar pengar ....
Kommentera
-
Jo om båda är gamla och otjänliga för karpen för då är det samma skräp som bör hamna i komposten. (Stackars maskar att behöva käka gammal essential opal som ingen velat köpa.)Ursprungligen postat av Gutbucket Visa inläggJag tror denna diskussionen hade varit avklarad på 30 minuter om man hade suttit och pratat irl, det är kanske lättare då. Vi tycker nog samma sak om mycket, men enligt mig kan man inte jämföra köpmix med readymades och det kan jag inte rucka på.
Kommentera
-
Som jag skrev tidigare. Det kan göra mer nytta att framföra åsikten till de som tillverkar beten. Med en bra motivering.Ursprungligen postat av Pellekarp Visa inläggdet här med datum märkning e faktiskt något vi karpare måste bli bättre på att ställa krav på ... Det har vart min poäng hela tiden ... en boilie mix/ ready made utan ett bäst före datum .. e ett problem för många nybörjare som vill väl & spenderar pengar ....
Kommentera
Kommentera