Favorite Boilie! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Favorite Boilie!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Pallebrax Visa inlägg
    Nej det gjorde jag inte. Jag handlar alltid mina readymades på mässan när dom kommer hem rykande färska så dom är lika svettiga som din panna efter en sommardag i Linnea Mixerna Dansken tog hem till mässan gick åt direkt på fläcken så jag hann inte ens köpa några. Likadant var det året innan. Jag har som sagt verkligen inte några dåliga erfarenheter av varken bullarna eller mixerna utan snarare tvärt om. Däremot testar jag själv gärna mina egna mixer och beten allt som oftast och speciellt som jag inte fick tag i annat än readymades. Hur ska man annars kunna utvecklas som karpfiskare om man inte vågar testa egna idéer.
    Och varför är de rykande färska mixerna jämställda med readymades. Och vad är det som säger att inget annat företag eller karpfiskare använder färska produkter.

Eftersom min mix är så förbannat farlig och din inte?
    sigpic

Kommentera

Ska jag svara på någonting nu också? Kvitt eller dubbelt?

Kommentera

Nej det gjorde jag inte. Jag handlar alltid mina readymades på mässan när dom kommer hem rykande färska så dom är lika svettiga som din panna efter en sommardag i Linnea Mixerna Dansken tog hem till mässan gick åt direkt på fläcken så jag hann inte ens köpa några. Likadant var det året innan. Jag har som sagt verkligen inte några dåliga erfarenheter av varken bullarna eller mixerna utan snarare tvärt om. Däremot testar jag själv gärna mina egna mixer och beten allt som oftast och speciellt som jag inte fick tag i annat än readymades. Hur ska man annars kunna utvecklas som karpfiskare om man inte vågar testa egna idéer.
        Så du menar att ingen utvecklas som karpfiskare för att de kör ett färdigt bete och du är jätteduktig då?

Man kan kanske utvecklas på annat sätt än att likt en 5 åring stå och leka med mjöl i köket? Fan! Jag leker också med mjöl i köket, ska jag vara riktigt ärlig så känns denna debatten något urballad. Jag tycker det är helt ok att du och pelle har en åsikt, men ber man om ett svar tycker jag man kan få det, det verkar svårt.

I stället för att sitta här och kasta skit på alla betestillverkare kanske ni skulle maila runt och framföra era önskemål och åsikter som konsumenter och be om ett bästföredatum och innehållsförteckning. Det gör nog mer nytta. Fast då har vi en hake, då kanske ni måste kunna motivera åsikten för att få gehör...
        sigpic

Kommentera

okunnig för dig kanske ... men det e många som vill se datum märkning typ Top Mix ...... din fråga e det inte många som hittat inte jag heller ? .........

Kommentera

Ska jag svara på någonting nu också? Kvitt eller dubbelt?
            JAg vill gärna ha pelles svar, jag har ställt frågan så pass många gånger att ni borde finna den. Vill du att jag sedan ska svara på något så ställ din fråga.
            sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Gutbucket Visa inlägg
              Och varför är de rykande färska mixerna jämställda med readymades. Och vad är det som säger att inget annat företag eller karpfiskare använder färska produkter.

Eftersom min mix är så förbannat farlig och din inte?
              Det där är ju saker som du själv hittar på Fredrik. En fjäder blir inte ens en höna när du skriver, utan en ko eller elefant. Jag fattar inte vad du pratar om. Kanske gör Pelle det?

Kommentera

Ursprungligen postat av Pellekarp Visa inlägg
                okunnig för dig kanske ... men det e många som vill se datum märkning typ Top Mix ...... din fråga e det inte många som hittat inte jag heller ? .........
                Jag har fetmärkt den och lagt den i ett inlägg, men du kanske missade den, men för säkerhets skull kommer den igen.

M I N A F R Å G O R T I L L P E L L E

Utveckla gärna närmre hur du fått upfattningen att köpmix inehåller samma saker som en readymade!

Hur vet du att dina leverantörer inte kör en "ica" och fuskar med datum märkningen?

Utveckla gärna närmre hur du fått upfattningen att köpmix inehåller samma saker som en readymade?

Om du köper en köttbit i en affär som har bäst föredatum, låt oss säga att du köper Älg. Din vän skjuter en älg och styckar den och har exakt samma köttbit.

Innebär det då att hans är dålig för att den inte har bästföredatum och bör jämföras med en färdig produkt, exempelvis hamburgare? Som har konserveringsmedel och bindemedel till en förbannelse?

JA HÄR VAR NÅGRA AV DEM...
                sigpic

Kommentera

Vi kastar inte skit som jag ser det. Jag hyllade just Energys beten och mixer som du kanske såg. Det enda vi säger är att det vore rättvist mot karparna om det fanns en innehållsförteckning på alla beten och mixer eftersom det är färskvara. Det är bara att hylla Top-Mix produkterna som har datummärkning. Det känns riktigt seriöst. Att I-tackle sen går ut och säljer partiklarna med kort datum till halva priset med uppmaningen att frysa in dem är bland det superärligaste och proffsigaste jag sett.
                  Våra karpar ska vara garanterade färskt käk tycker jag. En mix innehåller inga konserveringsmedel, därför är hållbarheten inte alls så lång. Eftersom jag rullar mina boilies på vintern tycker jag att det är lite tråkigt att Svenska butiker oftast får hem mixerna på vårkanten. Skulle jag handla dom då så kommer dom vara nästan ett år gamla när det är dags att rulla och det känns inte alls bra.

Kommentera

Eftersom det inte finns datum märkning eller bäst före datum på varse ready mades eller mix utgår jag från att det e samma kvalite ... att jag inte vet att mina leverantörer gör en ICA ? vet jag inte men dom kontrolleras med stick prov alltså e dom märkta med datum osv... (ingen super garanti) ... jag har en polare som skjuter älgen & det litar jag på därmed har jag aldrig påstått att du inte har en polare som skjuter älg ...

Kommentera

Ni är roliga båda två fast på olika sätt. Det går nästan inte att få bättre underhållning en lördagsnatt klockan kvart i ett.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bergman, 2016-01-10, 08:41
                      47 svar
                      1 642 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X