pga att det inte finns bäst före datum kan ju alla köra en ICA . även ditt märke (tror jag )
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Favorite Boilie!
Collapse
X
-
Det är ingen som försöker förlöjliga någon här, vi försöker bara förklara vad vi menar, medan du pratar om något helt annat. Varken Pelle eller jag har någon dålig erfarenhet tidigare av mixer eftersom vi inte äter dom själva eller sett några döda karpar flyta upp. Det enda man skulle vilja se är innehållsförteckningar och datumstämpel, först då känns det riktigt seriöst.Ursprungligen postat av Gutbucket Visa inläggJo, jag förstår nog: Det är lättare att försöka förlöjliga någon än svara på en fråga som man inte vet svaret på. Då hade svaret funnits här.
Nehe nu är pajerna slut. Bara för att man är äldst har man inte mest erfarenhet.
Kommentera
-
Japp visst kan alla det, men eftersom de märkena jag, och övriga Sverige använder oss av inte har datum märkning blir det svårt att fuska eller hur?
Jag tycker det börjar bli ganska intressant och roande hur du undviker min fråga och undviker att ge ett svar på den. Är det så att du bara skriker för att du har en mun?
Om du ska argumentera för en sak så kan det vara bra att lägga fram lite fakta, det har jag bett om i ett par timmar snart, men du verkar undvika det. Jag tror du bara har kommit på detta på fyllen någon gång. Eller har du en hang up på alla som säljer karpbeten och vill försöka ta ut det över dem?
Kommentera
-
Palle: Om du tycker beten utan innehållsförteckning och datum märkning är oseriöst. Varför Palle är du testfiskare för ett av alla de betesåterförsäljare/ tillverkare som tillverkar saker och säljer dem om de är så dåliga att de inte borde kastas i sjön? Nu menar jag inget illa om Popuptackle eller Energy, bara rent generellt alla färdiga boilies och mixer från alla tillverkare.
Inte kan det vara för att du testar betena och kommer med slutsatser och nya ideer om dem? För du använder väll varken readymades eller färdig mix?
Nu sparkade du väl dig själv i skrevet...
Kommentera
-
Har Pelle skrivit att readymades innehåller samma saker som en köpemix? Jag kan inte hitta det påståendet någonstans när jag kikar tillbaka i historiken. Det påståendet får stå för honom i så fall. Jag har för mig att han skrev: Så länge det inte finns innehålls förteckning och bäst före datum på köpe mixer jämställer jag dom med ready mades. Är det det påståndet du hakar upp dig på så måste ni missförstått varann.
Kommentera
-
Nu framstår du ju bara som en ännu okunnigare person. Och jag väntar fortfarande på svaret på min fråga...Ursprungligen postat av Pellekarp Visa inläggeftersom varken köpmix eller ready mades har bäst före datum eller innehålls förteckning utgår man ju från att dom innehåller samma saker ....
Kommentera
-
Nej det gjorde jag inte. Jag handlar alltid mina readymades på mässan när dom kommer hem rykande färska så dom är lika svettiga som din panna efter en sommardag i Linnea
Mixerna Dansken tog hem till mässan gick åt direkt på fläcken så jag hann inte ens köpa några. Likadant var det året innan. Jag har som sagt verkligen inte några dåliga erfarenheter av varken bullarna eller mixerna utan snarare tvärt om. Däremot testar jag själv gärna mina egna mixer och beten allt som oftast och speciellt som jag inte fick tag i annat än readymades. Hur ska man annars kunna utvecklas som karpfiskare om man inte vågar testa egna idéer.
Kommentera
-
Jag väöntar fortfarande på svaret på de frågor jag ställt. Ganska enkla frågor som du och Pelle borde finna om ni läst bakåt i forumet.Ursprungligen postat av Pallebrax Visa inläggHar Pelle skrivit att readymades innehåller samma saker som en köpemix? Jag kan inte hitta det påståendet någonstans när jag kikar tillbaka i historiken. Det påståendet får stå för honom i så fall. Jag har för mig att han skrev: Så länge det inte finns innehålls förteckning och bäst före datum på köpe mixer jämställer jag dom med ready mades. Är det det påståndet du hakar upp dig på så måste ni missförstått varann.
Är det omöjligt att få ett svar?
Kommentera
Kommentera