Ring och påminn mig om rullarna ett tag innan jag ska vara i Kalmar så jag hinner riva...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Favorite Boilie!
Collapse
X
-
Ær ingen tvekan om att olika beten ær olika bra på att leverera karp på mattan, men som kontrast till tråden..
Karpar har avlats och spridits øver jorden av munkar. Dom saknar fjæll, før att man skall slippa fjælla dom, ær runda før att dom skall bæra mkt vikt, och ge stora fileer. Anlag før stor aptit och snabb tillvæxt har prioriterats i aveln.
Dom har extremt låga krav på vattenkvalite, och ynglar lætt. Dærfør passar dom i klosterdammar.
Karparna matades med køksavfall till matfisk. Tacksam fisk eftersom den æter allt.
Tror det skall mycket till før att något skall vara skadligt før karpen? (undantagen torra partiklar), i dom kvantiterna som vi ger dom?
Dærimot så kommer nog fiskaren som anvænder dåliga beten, få vænta en del længre på hugg, æn fiskaren som anvænder friska och færska grejor.
Ganska snurrigt att jæmnføra en køttbit (som ær færsk), med en torr boiliemix?
Det som karparna eventuellt mot førmodan ratar, finns det gott om andra små gynnare som gladeligen konsumerar. Gynnare som i sin tur kan bygga karparnas bukar..
Særskillt i vårt land dær 99% av alla vatten saknar næring, karparna inte væxer och ær magra som vrak..Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
-
Visst är dom grymma karpar när det gäller att stoppa i sig varierad kost, tom jästa partiklar. Visst är det också bra för nerbrytarna på bottnarna om dom får ett näringstillskott men jag vill ändå inte riskera att köpa gammalt från början.Ursprungligen postat av DavidL Visa inläggÆr ingen tvekan om att olika beten ær olika bra på att leverera karp på mattan, men som kontrast till tråden..
Karpar har avlats och spridits øver jorden av munkar. Dom saknar fjæll, før att man skall slippa fjælla dom, ær runda før att dom skall bæra mkt vikt, och ge stora fileer. Anlag før stor aptit och snabb tillvæxt har prioriterats i aveln.
Dom har extremt låga krav på vattenkvalite, och ynglar lætt. Dærfør passar dom i klosterdammar.
Karparna matades med køksavfall till matfisk. Tacksam fisk eftersom den æter allt.
Tror det skall mycket till før att något skall vara skadligt før karpen? (undantagen torra partiklar), i dom kvantiterna som vi ger dom?
Dærimot så kommer nog fiskaren som anvænder dåliga beten, få vænta en del længre på hugg, æn fiskaren som anvænder friska och færska grejor.
Ganska snurrigt att jæmnføra en køttbit (som ær færsk), med en torr boiliemix?
Det som karparna eventuellt mot førmodan ratar, finns det gott om andra små gynnare som gladeligen konsumerar. Gynnare som i sin tur kan bygga karparnas bukar..
Særskillt i vårt land dær 99% av alla vatten saknar næring, karparna inte væxer och ær magra som vrak..
För handlarnas skull borde det också finnas anledning att ha en datumstämpel.
En torrmix är en färskvara även om den har längre livslängd än ett köttbit. Ett år gammal mix vill jag inte rulla mina beten på.
Kommentera
-
Vill inte heller rulla på gamla grejor, men det ær inte beroende på att det skulle vara farligt før karparna. Utan før att jag tror att det inte ger mig samma chans till hugg som om jag har helt færska grejor..Ursprungligen postat av Pallebrax Visa inläggVisst är dom grymma karpar när det gäller att stoppa i sig varierad kost, tom jästa partiklar. Visst är det också bra för nerbrytarna på bottnarna om dom får ett näringstillskott men jag vill ändå inte riskera att köpa gammalt från början.
För handlarnas skull borde det också finnas anledning att ha en datumstämpel.
En torrmix är en färskvara även om den har längre livslängd än ett köttbit. Ett år gammal mix vill jag inte rulla mina beten på.
Fast med partiklar ær det tværtom. Ju surare och mer spyluktande majsen, eller kikærtorna ær desto bættre ær dom!Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
ca 7,5timmars diskus
Kommentera