Och då tycker du det är värt att lägga ut 2000 kr för 10 kg mix + tillsatser bara för att testa, när något sjukt mycket billigare fungerar lika bra?
Vem har sagt att ja ska köpa 10 kg mix osv osv? ja ska köpa 2-3 kilo av olika mixer samt lite popups, de går nog inte på mer än 1000 spänn tillsammans, de har ja råd med........ men ja vill gärna testa betet så ja inte beställer en helvetes massa mix....
Du har en poäng med de, men ska ju som sagt bara testa dem...... o inte rulla flera "ton"
Men ja fiskar mest med energy, och dem är ju inte för dyra om man säger så..
Vad är det för fel på energy då? om det nu va de du syftade på, folk får mycke och framför allt stor fisk på dem, ett grymt bete behöver inte kosta 129:- per 1kg mix!?
"A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709
Haha, ja de ju sant, läste nog inte helt riktigt, va mycke annat i tankarna (sitter med en demo som ska va inne imorn o som inte är färdig), men de vore ballt o få en på potatis eller liknande
Kvantitet och kontinuietet ær 95% av karpfiskeresultatet. Bæsta betet ær det som karpen ætit flest gånger innan den plockar upp krokbetet. En sjælvsæker, hjærntvættad karp ær en lættfångad karp.
Att køpa några få kilo av flera olika mixer och blanda tillsattser på kænsla, ær kul, men sæmsta sættet att fånga karp på enligt mig. Spelar ingen roll om man har både tryffel, saffran och stør rom i betena. Blir ingen kontinuitet, ingen hjærntvætt, karparna førstår inte att det ær mat.
Man bør dærfør køpa beten som man har råd att køpa mycket av. Majs, kikærtor och frolic ær billiga och supereffektiva! Nutrabaits værsting kanske ær ænnu bættre? Men dock en hel del dyrare..
Før två år sedan mæskade jag med ca 100kg DD crustacean readymades under 2,5månad. Sen hade jag 11kontakter på 7nætter. 16,3; 16,8; 17,45kg som størst. Samtidigt fiskade andra med hemmarullade værstingbeten, och blankade. Før jag hade lært karparna exakt vilken fødokælla som var værd att focusera på. Dom størsta karparna ær dom som æter mest boilies, ær också dom som lættast påverkas av mæskning..
Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera