Favorite Boilie! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Favorite Boilie!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av grindpalm Visa inlägg
    Haha, japp, precis så är det!

Visst lönar sig stora kampanjer i längden, men det gör det i stort sett oavsett vad man kastar i för bete... klart att du kan försöka rida på nån annans mäskning men det är inget jag rekommenderar. Tänk på hur många personer som fiskar sjön och tänk på antalet boilies som går i varje säsong. Inget enskilt märke utgör någon betydande del av dessa, är nog väldigt blandat.

Det man dock kan vara säker på är att karparna gillar boilies och måste testa allt som kastas i sjön eftersom de aldrig hinner bli helt inkörda på en viss smak eller mix... ganska tacksamt egentligen
    japp det har du helt rätt i! från och med i år ska jag ge förmäskningar mycket mer tid än vad som var fallet förra året...
    På jakt efter 15+

Kommentera

Men vår käre vän rassie e såld på fusion ja tycker du skulle köpt solar rassieboy!
      go fishing

Kommentera

Ursprungligen postat av Danneee88 Visa inlägg
        Men vår käre vän rassie e såld på fusion ja tycker du skulle köpt solar rassieboy!
        ja den är ju inte såå dyr från england,, ska testa den, o sen får vi se om det var bortslängda pengar eller ej, men ska nog till sommaren även beställa solar eller energy o prova
        På jakt efter 15+

Kommentera

Använde mig uteslutande av starbaits peach som bottenbete förra året och det funkade bra tycker jag! Sen som Pop-up så lirade jag med Dynamit's The source, funkade också bra.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rassie Visa inlägg
            ja den är ju inte såå dyr från england,, ska testa den, o sen får vi se om det var bortslängda pengar eller ej, men ska nog till sommaren även beställa solar eller energy o prova
            kolla boiliekungens sida dom har riktigt bra priser nu pluss att det är 15% på hela solars sortiment.

Kommentera

Ursprungligen postat av swecarp Visa inlägg
              kolla boiliekungens sida dom har riktigt bra priser nu pluss att det är 15% på hela solars sortiment.
              japp såg det, börjar nog med fusion men blir kanske solar sedan med. Är sugen på Squid & Octupusmixen
              På jakt efter 15+

Kommentera

Svår frågeställning ... Ska man mäska mkt med billig mat som inte e bra för fisken eller dyrare mat som e bra för fisken ?? och hur vet man om det e bra eller dålig mat för karparna ??? Enda sättet att vara 100% säker är att göra egen mix & rulla hemma effektivt och hyfsat billigt plus att man får rent samvete gentemot fisken .....

Kommentera

Pellekarp: Vet du exakt vad som är bra och dåligt av dina ingredienser eller tillverkar du dem med själv?
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Pellekarp Visa inlägg
                    Svår frågeställning ... Ska man mäska mkt med billig mat som inte e bra för fisken eller dyrare mat som e bra för fisken ?? och hur vet man om det e bra eller dålig mat för karparna ??? Enda sättet att vara 100% säker är att göra egen mix & rulla hemma effektivt och hyfsat billigt plus att man får rent samvete gentemot fisken .....
                    jag tror inga av de kändare mixer inklusive readymadesen är speciellt skadliga för fisken. Har utfodrat mina påfågelciklider med mängder av dd, mainline och nashboilies i över ett år nu och de mår prima och växer fint. Det är kanske inte samma sak som med karp, men jag antar att karpar är ännu tåligare. En stor karp äter ju mer boilies men mina fiskar har nog ätit lika mkt för sin egna kroppsvikt.
                    På jakt efter 15+

Kommentera

Klart jag inte tillverkar dom själv ( kan ju vara lite knepigt ) ... innehållsförteckningar e ju inte vanligt på ready mades som jag sett ... därför känns det lite bättre att blanda egna mixer helt enkelt ..... då vet jag ju vad det e i ....

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bergman, 2016-01-10, 08:41
                      47 svar
                      1 642 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X