Favorite Boilie! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Favorite Boilie!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Pallebrax Visa inlägg
    Vi kom ju överens om att försöka påverka betestillverkarna om datum och innehåll. Du snackar med Mainline och jag med Dansken. Det var ju så vi kom in på Mainline. Kan andra betestillverkare ha innehållsförteckning och datummärkning på färskvaror så bör alla kunna ha det.
    Ja visst bör det kunna finnas ett bäst föredatum, och kanske en innehållsförteckning, dock tycker jag mig klara mig bra utan det sista. Jag kan be Rikard göra en förfrågan, men mycket mer kan jag inte göra. Förmodligen inte du heller.
    sigpic

Kommentera

• Jag tror att Nutrabaits har en innehållsförteckning också. Limnos och jag har pratat om det där förut tror jag och han hade koll på en del betesföretag som hade med förteckning om jag minns rätt.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Pellekarp Visa inlägg
        köper man garanterat färsk mix o gör som du .. då e allt lugnt ... men det e inte många karp-metare som har dina kontakter & kan köpa fin /färsk boiliemix .... o jag e en sådan metare som anser att jag kan lita mer på hemma-mix ..... och jag hoppas verkligen att detta kan leda vidare till Top Mix ideen om bäst före datum ...
        Rikard lägger ut info på sin sida när han beställer hem. Jag har inte bättre kontakt än någon annan av hans kunder. Lika för alla.

Efter alla års karpfiske och efter att ha tjatat ihjäl folk om att desinficera sina prylar hade det kännts som att möjligheten att jag är den som pillar i dåliga beten i sjön ganska långt borta.

En diskussion på fiskesnack förändrar nog lika mycket som det förändrar vattennivån i havet om ett spigg skiter.
        sigpic

Kommentera

Jag tror att Nutrabaits har en innehållsförteckning också. Limnos och jag har pratat om det där förut tror jag och han hade koll på en del betesföretag som hade med förteckning om jag minns rätt.
          Har de det så är det ju bara för de som önskar en att köpa Nuttrabaits. Dock fanns inte det på -90 talet när jag använde deras Hi Nu Val mix...
          sigpic

Kommentera

• det finns ju bäst före datum & innehålls förteckning på Lax-pellets så varför inte karp godis ??

Kommentera

• Jag tror inte fiskodlare är lika benägna att tillverka sitt foder hemma i köket som karpfiskare är. Att avslöjja sina ingridienser kan betyda att man dödar sitt företag. Jag är glad att det finns företag som tillverkar och säljer prylar till mitt fiske.

På 90 talet, i alla fall i början innan mässan var det inte kul att vara svensk karpfiskare och vilja köpa prylar, beten osv...
              sigpic

Kommentera

• Ursprungligen postat av Gutbucket Visa inlägg
                Jag tror inte fiskodlare är lika benägna att tillverka sitt foder hemma i köket som karpfiskare är. Att avslöjja sina ingridienser kan betyda att man dödar sitt företag. Jag är glad att det finns företag som tillverkar och säljer prylar till mitt fiske.

På 90 talet, i alla fall i början innan mässan var det inte kul att vara svensk karpfiskare och vilja köpa prylar, beten osv...
                Det har alltid varit lika kul att köpa fiskeprylar bara att det är lite billigare numera. Det finns förresten inga så hemliga ingredienser längre. Det fanns det kanske på 80-talet men inte nuförtiden. Internet har avslöjat allt. Jag har tom läst recept som betestillverkare lagt ut på alla sina mixer efter att de lagt ner sin verksamhet.

Kommentera

• om man vänder på det ... det borde vara roligt/lönsamt att sälja till hemma rullare med tanke på hur prylgalna & lättpåverkade vi e (jag framför alla)................. om dom kan lura på oss nya dunder-beten varje år så borde dom kunna lura på oss att göra jobbet själv (att rulla)

Kommentera

Det har alltid varit lika kul att köpa fiskeprylar bara att det är lite billigare numera. Det finns förresten inga så hemliga ingredienser längre. Det fanns det kanske på 80-talet men inte nuförtiden. Internet har avslöjat allt. Jag har tom läst recept som betestillverkare lagt ut på alla sina mixer efter att de lagt ner sin verksamhet.
                    Mycket billigare. En säng kostade över 3000:- 1995. Med inflation är det ganska mycket i dag.

Jag kan inte tala för alla men lite om just Mainline vet jag. Steve Morgan som är delägare i företaget äger ett av Englands större födovaruföretag för mänsklig konsumtion. Genom det tar de fram nya ingredienser till varje ny mix. Jag är av den uppfattningen att de använder unika ingredienser. Jag kan ju inte veta säkert, det vet bara tillverkaren. Men skulle de gå ut med en innehållsförteckning skulle det förmodligen inte gynna dem på något sätt. Har man tagit fram något som fungerar och betalat pengar för att ta fram det tycker jag man nog ska få tjäna lite på det. Det är trotts allt det företagande handlar om.
                    sigpic

Kommentera

• Jag får tacka medverkande för denna rogivande debatt och hoppas på lite mer bästföredatum i framtiden

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bergman, 2016-01-10, 08:41
                      47 svar
                      1 646 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X