det var en väldigt exklusiv skara av fiskare saknar dock några gös jonas trumman berget
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sveriges bästa gäddfiskare?
Collapse
X
-
Sådan är det...
Ursprungligen postat av Mad Dane Visa inläggFolke är Kungen och alla vi andra är små skitiga bönder i detta spel."A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709
Kommentera
-
Hej Krumelur; Jag känner mig mycket smickrad av att få stå på listan bland svenska, kända gäddfiskare. Om du går tillbaka till 1950 - 1960 - 1970 -1980 och något år in på 1990-talet var jag fortfarande ganska envis gäddfiskare. Idag vågar jag inte räkna mig bland Sveriges 50.000 bästa, aktiva gäddfiskare. Några knep kan jag fortfarande. David Lundqvist, Thomas Folkesson, Robert Andén, Ronny Andén, Fredrik Stjärnqvist, Stefan Trumstedt, Torbjörn Odén, Jonas Karlsson och Anders Forsberg hör nog till absoluta eliten bland dagens spinn- och jerkbaitfiskare när det gäller att år efter år fånga stora gäddor. Det finns säkert flera kända namn som jag inte hittar på rak arm plus en massa skickliga gäddmetare.Ursprungligen postat av Krumelur Visa inläggHar lite tråkigt på jobbet och postar aningen meningslösa tråd...
men kan vara kul att se vad herrskapet anser...
Så vem är sveriges bästa gäddfiskare?
Go for the Big Ones!
Old Firehand
www.trumman.com
Senast ändrad av Old Firehand; 2019-07-18, 16:50.
Kommentera
-
Fast.... Mete står nog för de flesta av Gäddprofeten Folkessons gäddor.Ursprungligen postat av Tojon Visa inläggFolkesson verkar vara 2000 talets svar på 90-talets engström innom spinnfiske."A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709
Kommentera
-
Det är möjligt men Stales fem över 15kg på mete är inget man löser på en fika rast. Både är riktigt bra gäddfiskare och hyser min största respekt.Ursprungligen postat av limnos Visa inläggFast.... Mete står nog för de flesta av Gäddprofeten Folkessons gäddor.Tobbe.J
Kommentera
-
Den fiskare som lade grunden för det moderna svenska gäddfisket, pionjären, den fiskare som betytt mest genom att lära ut storgäddans vanor och hur den tas är utan tvekan Leif Engström.
Imponerande skickliga Thomas Folkeson och David Lundqvist är hans efterföljare..många fler finns..
Kommentera
-
Klar jag missad några, Funderade faktiskt på Stahle och Andén, men Stahle känns mest som Lödde kung och inte lika allround och Andén fiskar ju med Conrad...
Buster fick stå för sthlms eliten då han är mest känd...
Om Gös Jonas fiskar lika bra som han är skriver roligt så borde han kanske vinna...
Klart att det är omöjligt att jämföra egentligen, mest en kul grej ju.
Folkesson får min röst det han gjort de senaste åren är ju helt sinnes. Olika vatten och olika metoder...
Forsbergs 230 över tiokilo är rätt imponerande det med...
Kommentera
-
Har Forsberg 230 över 10kg? Sanslöst. Det är inget som talas mycket om vad jag hört. Folkessons 140-150 har man ju hört väldigt mycket om i alla tidningar osv. Det är svårt att avgöra vem som är "bästa gäddfiskaren", men min röst faller på Henrik Stahle då 5 över 15 kg på kort tid är en oerhörd prestation._______________________________________
De morgenstond heeft goud in de mond
Kommentera

Kommentera