Sveriges bästa gäddfiskare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sveriges bästa gäddfiskare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Olof Visa inlägg
    Anders Persson, på limnologen i Lund?
    /O
    Nej D ick Persson var det ju :P Fast det visste du redan kanske. Var kan man hitta bilden där han dubbelposar med två 15+are? Eller har jag bara drömt den bilden?
    Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Fehmi Varli verkar inte vara allt för dålig. Fast vet inte om han fortfarande fiskar dock.

Kommentera

Fehmi är död sedan länge, dessutom finns ju ganska mycket tveksamheter gällande hans fångster.

Kommentera

Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
          Kul att få vara med i ett sådant här sammanhang! Ingen nämnd, och ingen glömd.. Men uppgifter om 200+ fångade tiokilos skall nog tas med en grov skopa salt, som man sen kastar över vänsteraxeln.. ngra 15+på mete i Lödde,kävlinge är det många som har.. **** Persson fick på 17,8 på en lördag 1997? fiskade inte söndag, men ute måndag? Fick trippeln på 19,9, 16,5 och 15,5.. 4 över 15, upp till nästan 20 på två fiskedagar. Ingen i världshistoren, har gjort, eller kommer göra om! Gäddkung? Kom i alla fall extremt rätt!
          Ja Dicks svit är ju enorm, men visste inte vad han gör nu och vad för andra gäddor man fångat.

Om Forsberg tagit 200+ 10kilos vet jag ju förtårs inte (läst det nånstans) men ser det inte som helt osannorlikt. Han har fiskat i ett bra vatten under 30års tid. Extremt många dagar på sjön varje år. om du hänger i tills du fyller sextio lär du ha lika många utan att jobba med det

Pasis tävling skulle bli ett grymt repotage men lär nog bli svårt att få alla att ställa upp...
          Gädda & Jäger
          www.gaddajager.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
            Jo det är sant, men om man skulle skicka en duktig norrländsk gäddfiskare ner till södra sverige under andra förutsättningar så blir det ju samma sak i princip, personen kommer troligtvis få det ganska jobbigt..
            Njaaa , håller inte riktigt med där. Det går ju inte att misslyckas i söder

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
              Njaaa , håller inte riktigt med där. Det går ju inte att misslyckas i söder
              Korkad som jag är litar jag på dig, du har varit där.
              I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
              http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
              http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Pasis tävlingsförslag var en kul idé, det är väl under sådana förhållanden man ser vilka som egentligen är duktiga allroundfiskare, vare sig det handlar om deras egna hemmavatten eller nya vatten. Kanske några av dessa herrar kan/vill ställa upp i nästa års Pike Challenge i Örnsköldsvik?

I år var både Buster och Anders Forsberg med i just Pike Challenge, och trots att jag antar att ingen av dem fiskat speciellt ofta, om ens alls, i Örnsköldsviks skärgård, så var Buster med i det segrande laget och Forsberg vann den individuella tävlingen. Sedan får ni tolka det hur ni vill, men jag tror inte att det var tur eller tillfälligheter att de lyckades så bra.
                Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Orka bry sig om vem som är bäst, huvudsaken är att man gillar att fiska och att även kunna gjädjas åt andras framgångar !
                  Går aldrig att avgöra på nån dags tävling. Gäller bara att ha tur då att komma rätt då just da big mamma vill äta !
                  Jag fiskade Ut Forsberg då han besökte Skellefteå, trots att man är som en lärjunge gämfört med hans kunskaper och antalet stora. Det handlade inte om att jag var bättre !

Hur stora gäddor drogs det på PC då ? va 5 kilo som störst
                  Senast ändrad av pasi75; 2008-09-11, 22:15.

Kommentera

Tror man skall ta uppgifter om 200+ fångade tiokilos med en grov skopa salt, och sedan kasta saltet över vänstra axeln.. Har man ett liv, vid sidan om gäddfisket, vilket de flesta har? Är det tufft att dra fler än tio 10kgs per år, under längre perioder.. Oavsett hur bra vatten man fiskar i?
                    Tror ingen har fångat fler tiokilos än Folkesson?
                    Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Olika vatten olika gäddfiskare,Kolla bröderna anden som är duktigast i trosa trakten hur bra dom lyckats mot gänget i sportfiskeboden på värtan cup. Det du kan se och lära av dessa olika duktiga gäddfiskare är att lära känna dina vatten är jätteviktigt och sedan skadar det ju inte att kunna kroka fisken när du hittar den.

Vilka vatten du fiskar på har ju självklart stor betydelse och tittar du på en del duktiga gäddfiskare som tex leif engström som tagit sina stora gäddor på vatten han varit ganska ensam om att fiska på och vilket fisketryck vattnen har så kan du inte säga att den ena är bättre än den andra men självklart så finns det ett antal gäddfiskare som kan anses duktigare än andra mycket baserat på hur hängivna dessa gäddfiskare är.

Mycket tid på vattnen gör dig självklart duktigare. Jag skulle nog ranka bröderna anden vassast i trosatrakten och killarna på sportfiskeboden bäst på värtan och självklart hans nordin i furusund. Sedan finns det många hängivna som inte skyltar lita mycket med hur duktiga dom är,läs om killarna på skärgårdsfiske som för något år sedan tog ett antal över tio på någon vecka då förutsättningarna var dom rätta och alltid leverérar fisk till sina kunder.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bergman, 2016-01-10, 08:41
                      47 svar
                      1 644 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X