Sveriges bästa gäddfiskare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sveriges bästa gäddfiskare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vem är bättre av dessa: Den som har en stuga på Eriksberg och fiskat där i 30 år och har 10 st 10+ eller om den som har fiskat i en sumptjärn med fåtal stora i sig i 30 år och har 7st över 10 !
    Mycket handlar om bra vatten och nära till dem !

Själv tycker jag den som kan fiska i olika miljöer och kan hantera olika metoder efter förutsättningarna. Folkesson, Lundkvist , Larsö står mina röster på !
    Senast ändrad av pasi75; 2008-09-11, 03:58.

Kommentera

Jupp. Min också (respekt alltså), och det var inte min mening att förringa Stahle. Ville bara påpeka att Folke inte är en ren "spinnfiskare".

Ursprungligen postat av Tojon Visa inlägg
      Det är möjligt men Stales fem över 15kg på mete är inget man löser på en fika rast. Både är riktigt bra gäddfiskare och hyser min största respekt.
      "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Sverige´s bästa gäddfiskar

Tycker inta man kan jämföra Anders Forsberg med ex Folkesson, Trumman David L och de andra gäddfiskare.

Forsberg har jobbat som fiskeguide i över 25 år och fisket varje dag i Västerviks skärgård. Det är jo självklart att han har fångad xtremt många gäddor.

Det är en jävla stor skillnad att ha det som jobb 40 timmar i veckan eller fiska på helgar och semster.

Dock är där ingen tvekan om att Anders är en duktig fiskare. Han har jo även fångad stora karpar i xtemt svåra svenska vatten. Repekt

Kommentera

Jag misstänker att om Old Firehand publicerar sina anteckningar från 50-talet tills nu,
          så kommer 230 över 10kg vara en ganska "klen" siffra !?

OF får min röst men jag har inte fiskat med någon av Gädd-kungarna, så vad vet jag....

När kommer dina anteckningar ut på Bonniers OF ?

Kommentera

Ursprungligen postat av Erlando Visa inlägg
            Det är ju jättesvårt, men en vän fick min röst.
            Tack, snällt av dig!

Kommentera

Ursprungligen postat av Spy Visa inlägg
              Jag misstänker att om Old Firehand publicerar sina anteckningar från 50-talet tills nu,
              så kommer 230 över 10kg vara en ganska "klen" siffra !?

OF får min röst men jag har inte fiskat med någon av Gädd-kungarna, så vad vet jag....

När kommer dina anteckningar ut på Bonniers OF ?
              Ja OF, hur många har du egentligen?
              www.pikewallis.se

Kommentera

Kul att få vara med i ett sådant här sammanhang! Ingen nämnd, och ingen glömd.. Men uppgifter om 200+ fångade tiokilos skall nog tas med en grov skopa salt, som man sen kastar över vänsteraxeln.. ngra 15+på mete i Lödde,kävlinge är det många som har.. **** Persson fick på 17,8 på en lördag 1997? fiskade inte söndag, men ute måndag? Fick trippeln på 19,9, 16,5 och 15,5.. 4 över 15, upp till nästan 20 på två fiskedagar. Ingen i världshistoren, har gjort, eller kommer göra om! Gäddkung? Kom i alla fall extremt rätt!
                Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Min röst gick tveklöst till Leif Engström kan inte tänka mig att någon av de andra herrarna* kan mäta sig med Leifs resultat och att han lyckats behålla en hög standard på sitt fiske under så många år, vi pratar om +30 år som han tillhört eliten bland gäddfiskare det är vad som inger respekt i mina ögon.

En ytterligare faktor är Leifs kreativitet och nyskapande tankesätt då han personligen var den som gav övriga Svenska gäddfiskare tillgång till många hjälpmedel och beten som idag ses som självklara men på den tiden inte fanns att få tag på i Sverige förrän Leif tog hit dem, tex Minn Kota elmotorer, Lowrance ekolod, magnum wobbler av olika fabrikat samt att han är en generös person som gärna delar med sig av sitt kunnade till andra

Så i mina ögon är Leif the King of Pikefishing

*De flesta av herrarna på listan är för mig okända och jag tycker ändå jag läser en massa om fiske och försöker hänga med men så stor dignitet har de inte nått att de är direkt välkända i breda kretsar.

Kommentera

Är ju rätt svårt det där...många är ju äldre och med ålder kommer visdom (inte i alla fall).
                    Hans Nordin står högt i min lista men röstade på Folke, även David tillhör ju den yngre generationen och är en storfiskare av rang.
                    Nä....den som fiskar minst och har längst ifrån alla supervatten och ändå får många stora mothers är den som är vassast enligt mig, vem det än må vara.

---Stampe---
                    www.stampelures.se

Kommentera

Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
                      Kul att få vara med i ett sådant här sammanhang! Ingen nämnd, och ingen glömd.. Men uppgifter om 200+ fångade tiokilos skall nog tas med en grov skopa salt, som man sen kastar över vänsteraxeln.. ngra 15+på mete i Lödde,kävlinge är det många som har.. **** Persson fick på 17,8 på en lördag 1997? fiskade inte söndag, men ute måndag? Fick trippeln på 19,9, 16,5 och 15,5.. 4 över 15, upp till nästan 20 på två fiskedagar. Ingen i världshistoren, har gjort, eller kommer göra om! Gäddkung? Kom i alla fall extremt rätt!
                      Anders Persson, på limnologen i Lund?
                      /O

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bergman, 2016-01-10, 08:41
                      47 svar
                      1 642 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X