Lämna påsen orörd och köp de minsta klossar du hittar, ev slipa ned dem och backa med magnetbromsen så kanske 60-70 meters kasten eller mer inte är långt borta...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Xerup's fiske och funderingar
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggLämna påsen orörd och köp de minsta klossar du hittar, ev slipa ned dem och backa med magnetbromsen så kanske 60-70 meters kasten eller mer inte är långt borta...
Kommentera
-
Tja har en Shimano Citica och den plockade jag bort ett par magneter på när jag körde kustfiske för många år sen. Kanske bättre att göra så och låta klossarna hjälpa till på högvarv med lägre magnetverkan på slutet...?
Långa kast har sina baksidor... :-)
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
Jag har fått förslag och tips om Wigglers Vicke och den ska nog anskaffas i lite olika vikter passande havsöring och lax2.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Xerup Visa inläggJag avyttrar lite prylar...
Annonser från pada01 på Tradera.com
Borde sälja mer men det är ju så tråkigt att mecka med annonserna...
Jag lyckades hitta en till grön ABU Garcia Ambassadeur CT Mag C3 med några repor och utan kartong som ska få tjänstgöra till havsöring och laxfisket (om det blir av) samt en del testande av spön, beten och linor. Det är ändå någonting jag ser som lite speciellt med dom här "gamla" rundgavlade multirullarna från Svängsta så nu har jag nästan gjort mig av med alla lågprofilrullar... jag kommer behålla en Max X och en Pro Max3 som jag har lagt ner på tok för mycket pengar i på spolar, vevar, lager och linor så dom två ska jag göra utrymme för i bilen tillsammans med en liten låda med passande beten ifall tillfällen till spontanfiske uppstår utmed kommande färdvägar... jag måste börja åka mer bil :-D
Kommentera
-
Idag var jag förbi en sportfiskebutik på lunchen för att handla nånting som jag bara behövde ha...
Då står det ett jerkspö och en rundgavlad pjäs där som fångade min blick...
Berkley Lightning (jerk) + Ambassadeur TGC 5001C (som har kostat 2595:- en gång i tiden) som nu var prissänkt till 800:-
Jag kände dock inget behov där och då. Tänkte att jag kunde skicka ut en blänkare här ifall någon vill ha en sån rulle... eller kanske spöet... eller båda då :-)
https://www.hultinsfiske.se/ (man får ringa... och troligtvis åka dit)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggXerup
Du borde prova en 80-tals ”lågprofilare”. Jag kör en Ultra Mag 1 till hö original och den kastade jämt med en CC DC 200 samt längre än flera moderna lågprofilare som provats. Du får magnetbroms och nästan CT eftersom linspridaren frikopplas.
/h
Har du en bild på din rulle?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
Idag var jag förbi en sportfiskebutik på lunchen för att handla nånting som jag bara behövde ha...
Då står det ett jerkspö och en rundgavlad pjäs där som fångade min blick...
Berkley Lightning (jerk) + Ambassadeur TGC 5001C (som har kostat 2595:- en gång i tiden) som nu var prissänkt till 800:-
Jag kände dock inget behov där och då. Tänkte att jag kunde skicka ut en blänkare här ifall någon vill ha en sån rulle... eller kanske spöet... eller båda då :-)
https://www.hultinsfiske.se/ (man får ringa... och troligtvis åka dit)
En prisjämförelse mellan dom så förstår man hur mycket man får för pengarna.
köp köp köp för tusan ;-) är den inte såld innan jul får väl jag offra mig annars :-)
- Gillar 2
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
|
12 svar
3 851 visningar
3 gillar
|
Senaste inlägg
![]()