Napp och nytt,vad tycks? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Napp och nytt,vad tycks?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Napp och nytt,vad tycks?

Tar hem en napp o nytt tidning varje år. Dem kostar inget. Tycker den är skitbra. Vad tycker ni?

Skitfiske

Samma här och har gjort så sen jag var 8. Nu mer är det väl mest av nostalgiskäl men som liten grabb låg man på kvällarna och drömde om stora fiskar och knarrande slirbromsar medans man studerade huggtabellen. Perfekt kvällsläsning i sommarstugan.

Kommentera

Napp o nytt är ju ett av de bästa vårtecknen:-)
      Måste bara bläddras igenom varje år. Förr tittade jag även en hel del på huggtabellen men det har jag mer eller mindre slutat med.
      //Micke

Kommentera

Napp & Nytt var ett måste när jag var ung och dreglade över bilderna på ABU 444 (rullen som nu hänger nyservad på uterumsväggen på sitt zoom-spö, ska snart ut på revivaltur). Och Napp & Nytt är ett måste nu när jag åter sitter till halsen i skiten. Självklart!! Årets säkraste vårtecken...

Kommentera

Man bläddrade ofta i den mellan fisketurerna innan man kunde läsa...
          Kommer ihåg att jag trodde den hette "Napp på nytt" ...det hade inte varit så tokigt namn...

Kommentera

Napp o nytt ligger hemma, men blädras inte sönder i samma skala dom för 25 år sedan. Kommer ihåg att man tom tejpade huggtabellen för att den inte skulle förstöras. Den följde man ganska ofta. Va de bra fiske då tog man cykeln och spöt till fiske stället. Men efter ett tag lärde man sig att inte bara följa tabellen utan de finns en hel del annat som spelar in.

Men som sagt en trevlig tidning och det som är det roligaste är att lillgrabben har börjat bläddra i den och tittar på bilderna
            FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
            SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Dessvärre har väl napp och nytt spelat ut sin roll ganska mycket. Numera börjar ju Abu hajpa kommande nyheter via nätet redan i september, vilket gör att man redan sett det mesta när napp och nytt kommer framåt våren.
              Men oavsett detta så hugger jag ett ex så fort man får chansen. Sen ligger den i allmänna tidningshögen på dass och bläddras flitigt i krystande stunder tills den faller i bitar.

Kommentera

Ägaren till den lokala fiskebutiken här i stan myntade ett så klockrent uttryck vad gäller huggtabellen.

"Det är vad vi kallar för Facit"

Så givetvis måste man varje år ha ett eget exemplar av "facit" !

Kommentera

Napp och nytt måste man bara ha varje år. Jag har till och med börjat köpa äldre ex på loppisar bara för att det är så kul att läsa om gamla saker och se hur fisket förändras från år till år

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Abramis Brama, 2014-11-02, 18:39
                  29 svar
                  4 697 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg Henke E
                  av Henke E

Startad av arassara, 2024-10-01, 22:16
                  1 svar
                  310 visningar