Fiskejournalen vs. Fiskefeber? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskejournalen vs. Fiskefeber?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskejournalen vs. Fiskefeber?

    Vilken av tidningarna Fiskejournalen och Fiskefeber föredrar ni? Och framförallt, VARFÖR?
    http://enamatorfiskare.blogspot.se
    Instagram enamatorfiskare

  • #2
    De kommer så sällan så varför inte prenumerera på båda?

    Prenumererar själv på båda och tycker de är väldigt likvärdiga, kanske att fiskejournalen är lite mer informativ.

    Kommentera


    • #3
      Fiskefeber har jag haft i ett par år. Tycker dom blandar rätt bra bland tekniker, och arter. Även om predatorfisket är överrepresenterat

      Kommentera


      • #4
        Jag har ingen större koll på titlarna, läser alla svenska fisketidningar som finns i Readly. Plockar mest de artiklar jag tycker verkar intressanta.

        Kommentera


        • #5
          Har tröttnat på dom flesta tidningarna oavsett vad det gäller , fiske , mc eller bilar .
          Det är för mkt reklam & produkt tester så dom få artiklar som är intressanta är inte många sidors läsning .
          Tittar man på testerna så är dom ett skämt , ju mer reklam plats en tillverkare har desto bättre betyg får dom på sina produkter . Tror jag aldrig har läst något dåligt om ABU , SHIMANO eller CWC grejer .
          När man vet att endel grejer är riktigt svajiga i kvalitén .

          Däremot är nästa nr av Fiskefeber en höjdare , för då är jag med & mina bilder bla :-)
          Kommer en stor artikel om musky fiske i Kanada där jag fiskar ihop med HC bla

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
            Däremot är nästa nr av Fiskefeber en höjdare , för då är jag med & mina bilder bla :-)
            Kommer en stor artikel om musky fiske i Kanada där jag fiskar ihop med HC bla
            Det låter intressant.
            http://enamatorfiskare.blogspot.se
            Instagram enamatorfiskare

            Kommentera


            • #7
              Gillar båda, mest för fisketidningar är nostalgi sen är de skitsamma vad dem skriver om... Annars brukar jag kolla upp allt på internet.
              Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

              Kommentera


              • #8
                Har prenumererat på fiskefeber, fiskejournalen och fiske för alla i många år men har inte längre kvar nån av prenumerationerna. För mycket reklam i samtliga och mest en massa produkttester som jag inte är intresserad av. Fiskefeber är väl den jag gillar mest då de har mest artiklar om predatorfiske vilket jag är mest intresserad av. Nu köper jag bara något enstaka lösnummer då och då.
                Instagram: mattiasandersson90

                Bara ett kast till...

                Kommentera


                • #9
                  Jag brukar teckna en prenumeration på Fiske Feber när de har erbjudanden jag är intresserad av. Senast var det 3st Westin Swim + x antal nummer för vettiga pengar, tidigare så har jag tagit Bandit Shad och Westin Twinteez + x antal nummer.

                  Får väl se vad de har för erbjudanden nästa gång. Ofta så har de någon premie som jag ändå är intresserad av.

                  Angående kvalitén på tidningarna så får man ta det för vad det är, många artiklar är rena produktplaceringarna. Bortser man från det så kan man dock lära sig ett och annat eller bara läsa om spännande fiske en dålig dag.

                  Fiske Feber har jag prenumererat på i stort sett sedan tidningen kom 2004 tror jag att det var.
                  Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag läser bägge. Trycker att Fiskefeber är mycket roligare dock även om bägge är bra. Lite som Auto Motor & Sport vs Teknikens Värld. Fiskefeber är lite tokigt rolig medan Fiskejournalen är korrekt men torr i tonen. Tvingar du mig att ta en så blir det Fiskefeber
                    "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Abramis Brama, 2014-11-02, 18:39
                    29 svar
                    4 464 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Piscantur stercore  
                    Arbetar...
                    X