Rügen! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rügen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Rügen!

    Då jag till våren fyller 40år så tänkte jag ge mig själv en fisketripp till Rügen. Någon som har matnyttig information om boende båthyrning mm eller kanske har en plats över på en redan planerad tur? All info om Rügen är av intresse!

  • #2
    Kolla mer attitudebaits.. Dem kör årliga Trip dit

    Kommentera


    • #3
      *Samtidigt, en tysk fiskare på Rugen* "Ich fyller 40 jahren zum våren und skall fira mich mit en fischentripp nach Blekinge, Schweden"

      Skämt åsido, det är skitkul att komma iväg och testa lite annat fiske än det vanliga. Jag vet inget om Rugen mer än det jag sett på youtube så jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Hoppas du får till en bra resa!

      Kommentera


      • #4
        Tänk på att det är starkt beroendeframkallande. Och troligtvis ännu mer när du bor så långt söderut.

        Skulle rekommendera att du kollar med Sportfiskegiganten som blir närmast för dig. Dom har haft resor innan. Attitude har några platser kvar nu i början av november också. Men helt klart ska du fiska med guide där nere och är det första gången så är det skoj att åka ner i nåt sällskap.

        Håller på och planerar min fjärde tur ner.

        Kommentera


        • #5
          Dessa kör guidning i Rügen - http://www.bodden-angeln.de/ - Grattis i förskott

          Kommentera


          • #6
            Det är beroendeframkallande att komma iväg på fiskeresor var man än åker Men som gäddfiskare så måste man ha nött vattnen nere i Rugen någon gång

            Kommentera


            • #7
              Nyligen hemkommen från Rugen , var där med http://www.leechadventures.com/ .
              Kan starkt rekommendera att åka med Leech 5 dagars fiske & ett riktigt bra boende . Dom ska köra en vända nu i Dec & sen pratade dom om i Februari också

              När det gäller beten så körde vi mest gummi & inte alls så stora beten , lite större beten på morgonen & mindre på eftermiddagen .
              Guiderna rekommenderade beten upp till 25cm & ned till 3tums jiggar , det var ofta man såg guiderna gå ned på dom mindre stl & dom får bra stl på fisk med små jiggarna . En av guiderna tog 4st över metern på en dag på en 3 tum jigg
              Betet som funka bäst för mig var McPike fegisen (73gr) tog jag ca 10 gäddor på , största var på 8,8 kg & på en Eastfield Tomcat blå/vit . Naturtroget var det som funka bäst men även firetiger emellanåt . Savagear Reeleel hängde i alla guiders väskor .

              Kommentera


              • #8
                Läs denna artikel av jenk

                http://www.fiskesnack.com/forum/show...highlight=jenk

                Kommentera


                • #9
                  Riktigt bra artikel! Jag vet att man bör anlita en guide men det lockar mer att lägga upp sin egen strategi och utforska vattnet på egen hand. Kanske den envisa tjurskalliga gäddfiskaren i mig som spökar men det är något visst med att sitta med en god whiskey på kvällen, studera sjökorten och lägga upp en plan för kommande fiskedag

                  Kommentera


                  • #10
                    Här bodde vi http://landkogge.de/ .
                    Frukost ingår & om man vill ordnar dom även lunchlåda , fiskekort fixar dom också .

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
                    3 svar
                    159 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg S.K fishking  
                    Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
                    1 svar
                    248 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg tonyex
                    av tonyex
                     
                    Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
                    9 svar
                    770 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
                    12 svar
                    588 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av JockeMedGaffeln, 2023-09-30, 20:35
                    0 svar
                    130 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg JockeMedGaffeln  
                    Arbetar...
                    X