Sova över i en V70? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sova över i en V70?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag hade en Opel Record Caravan -76 som fiskebil för i tiden o 17 vet hur många nätter man har sovit några tim i den är man har varit på 1 dygns fisketur i insjöar runt Anebytrakten medan jag bodde i regionen. Det hade blivit många onödiga mil på skogsvägar hem annars.
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
      Tänkte på fisketur några dagar. Har iofs ett bra tält men tänkte eventuellt prova sova i bilen.

Någon som testat sova i en V70?

Jag är 182 cm lång. Räcker utrymmet om man fäller fram baksätena? Går det sova raklång?
      På V70 kombi 01-05 (vet ej hur det är med nyare modeller) kan man fälla framsätet på passagerar sidan framåt. Sitsen på det högra baksätet lyfter man enkelt ut (snabbfäste, knäpp upp de röda plasthakarna). Jag har en 70 madrass jag brukar slänga in. Man får i alla fall en helt plan yta ca 1,75 lång och sen lutar det bekvämt uppåt lite på ryggen av det framfällda passagerarsätet. Vinddavisare på rutorna så det inte regnar in eller blir kondens i bilen. En liten springa brukar räcka och har man mycket mygg klämmer jag dit ett myggnät magneter är kanon. Om du har larm så glöm inte att stänga av vibration/lägesvarnaren annars går det igång när man rör sig inne i bilen. Sen sover man perfekt (1.81 lång). Bor hellre i bilen några dagar än på ett sunkigt motell/stuga.
      Enda klagomålet är att det inte finns öppningshantag innifrån på bakluckan vilket gör att man måste krypa ut genom bakdörren.
      /Gustav
      Senast ändrad av Husse0416; 2016-06-24, 17:47.

Kommentera

Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
        På V70 kombi 01-05 (vet ej hur det är med nyare modeller) kan man fälla framsätet på passagerar sidan framåt. Sitsen på det högra baksätet lyfter man enkelt ut (snabbfäste, knäpp upp de röda plasthakarna). Jag har en 70 madrass jag brukar slänga in. Man får i alla fall en helt plan yta ca 1,75 lång och sen lutar det bekvämt uppåt lite på ryggen av det framfällda passagerarsätet. Vinddavisare på rutorna så det inte regnar in eller blir kondens i bilen. En liten springa brukar räcka och har man mycket mygg klämmer jag dit ett myggnät magneter är kanon. Om du har larm så glöm inte att stänga av vibration/lägesvarnaren annars går det igång när man rör sig inne i bilen. Sen sover man perfekt (1.81 lång). Bor hellre i bilen några dagar än på ett sunkigt motell/stuga.
        Enda klagomålet är att det inte finns öppningshantag innifrån på bakluckan vilket gör att man måste krypa ut genom bakdörren.
        /Gustav

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
          Fosterställning överlåter jag till foster... ��
          Samma här! Även sova sked och också

Kommentera

jag tänkte nog sova i en passat efter jag jobbat klart efter den 29e blir isf köra Gössäter - Luleå och ta stopp var jag nu vill (måste lista ut nån vettig rutt för maximerat kul fiske först) och fiska längs vägen och sova såklart nån gång om detta blir av...

tönker mig att fördelen med att sova oskönt i oskön bil är väl att det blir mer timmar man kan fiska då man inte orkar sova... sen om de egentligen är en fördel eller ej...ptja, de vetefan, kanske? beror väl på fisket!

tajtlajns!
            /peter
            https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
            9 svar
            1 494 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Alman
            av Alman

Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
            7 svar
            1 642 visningar