Fiskeresa till Norge. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeresa till Norge.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskeresa till Norge.

Tjena!
    Jag skulle behöva råd och tips från er. Jag och flickvännen ska ta bilen upp till nord-Norge i sommar för en efterlängtad fiskesemester. Vi vet dock inte riktigt vart vi ska åka. Vårt primära fokus ligger på havsfisket. På grund av att min flickvän lätt får sjösjuka skulle det nog vara bäst att fiske i någon av fjordarna. Jag har kollat en del på Saltströmmen, men det verkar vara svårt att ordna boende och hyra båt där till ett rimligt pris. Med andra ord har vi tänkt att hyra båt under vår vistelse.
    Har ni några andra bra ställen att rekommendera? Har någon koll på vart man kan fixa relativt billigt boende och hyra av båt vid saltströmmen?
    Tacksam för alla tips och råd som ni kan bidra med.

/Daniel

Jag var till ett ställe som hette Halsa(?). Där kunde man hyra både stuga och båt+ att man fick låna en frysbox att förvara fisken i. Dock vet jag inte vad det kostade, morfar betalade . Vi var där i början på Augusti och det var inge bra fiske men dom sa att det var den sämsta årstiden typ. Dock hade vi kanonväder! Och där fiskade vi i en fjord. Några bekanta var dit i september/oktober och då var Sej i 5kg klassen inget ovanligt. Vi fick däremot mest makrill då vi var dit, riktigt roliga att få! speciellt då man har 3st på samtidigt . Du kan kolla på mina bilder så får du se lite vyer på hur det såg ut. Du kan PM:a mig om du vill veta mer
    bakomkolven.blogspot.com

Kommentera

norge

hej på dig det är så att vi ska åka till hameröya och fiska det fins två platser kvar och det är så att våra flickväner är med för första gången allting är årnat men vi fick två som hoppade av så nu är vi bara sex men vi har bokat stuga och båt till åtta hör av dig om ni vill åka med oss 0768440252 johan bodin pris med allting om vi är åtta är 4800 kr då ingår mat bensin och resa från östersund eller ö-vik boende och båtar

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
      9 svar
      1 491 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Alman
      av Alman

Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
      7 svar
      1 630 visningar