Fiske i Norra Sverige - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Norra Sverige

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiske i Norra Sverige

    Hej alla medfiskare,


    Jag kommer troligen att fiska en vecka i norra Sverige i sommar. Jag och sambon hade tänkt att fjällvandra men hon har dessvärre blivit sjuk och orkar inte gå så långt om dagarna. Jag tänkte ändå försöka hitta en lämplig lösning så vi kommer ut i naturen, få se det härliga vidderna och kanske kan jag blötlägga ett drag nån gång då och då.

    Den optimala planen är nog att kunna köra med bil mellan platserna eller att man, inte alltför lång tur från bilen (max 1h vandring) kan slå upp tält och ha som station. Ett alternativ skulle vara om det fanns någon stuga att hyra för billig peng.

    Jag själv vill givetvis ha relativt nära till nåt att fiska i men det viktiga är nog fin utsikt + lugn och ro. Det bör iof inte vara så svårt om man lämnar mellersta sverige.

    Förslag och tips mottages tacksamt!

  • #2
    Gautosjö kan vara ett alternativ, finns stuga, båt och närliggande små sjöar med fina bäckar. Hyfsade priser också.



    Förra sommarens tur gick dit. http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?b=179
    I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.


    Min Blogg
    http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
    http://www.sportfishinglovers.se/

    Kommentera


    • #3
      Gautosjö är fint ! Fina öringar,rödingar i vissa vatten + en renodlad flugfiskesträcka som är några km att gå till. Sen om man vill fiska harr kan man ner till laisälven som börjar just vid gautosjö.
      Men själv skulle jag dra mot jokkmokk, där fins grymma harrvatten

      Kommentera


      • #4
        i Vouggatjålme har du ett gäng fina vatten som ligger nära vägen med stugor och båtuthyrning, finns även småsjöar att gåt till speciellt uppe mot norska gränsen
        bakomkolven.blogspot.com

        Kommentera


        • #5
          Gautosjö är ett bra val!
          Har själv tillbringat ett flertal sommrar där och haft riktigt bra fiske, visseligen har jag nu inte varit där på ett par år men minna morföräldrar är där varje sommar 3-4 veckor ibland mer.
          Har ett bra och varierat fiske på lagom avstånd samt bra priser.

          Kommentera


          • #6
            Jättesnällt alla!

            Ska ta en titt på detta och planera lite här hemma.

            Kommentera


            • #7
              Jag och gumman åker någon stans uppåt polcirkeln v. 28 för att fiska lite och ha det skönt i den otroligt vackra naturen ! Vilken vecka åker ni och vart ?

              Kommentera


              • #8
                Slussfors är platsen ni ska åka till. Jag har en stuga där som ni kan hyra till en billig penning, ca 1000:- (tor-sön) -2000:- (vecka) dock beroende på tidpunkt.(= kan bli billigare). Alla faciliteter förutom bastu finns men om ni vill basta och dricka en kall så går det att ordna via lokalbefolkningen. Nära till fiske? Nja, närmaste fisket är 30-40 meter från altanen så ni får nog tyvärr gå däremellan (altanen och kirjesån alltså) eftersom man inte kan köra bil just där. I byn så finns det bensinstation, affär, taxi, skola och bla.bla.bla.....
                Vänta nu... jag tror jag har glömt något...... just det hur ÄR fisket?
                Ja om man säger så här. Allt mellan 3 hg till 7-10 kg öring men mest runt 1-3 kg, harren ligger runt kilot som vanligast. Alla dessa fiskar tas lättast med fluga, spinn eller mete = vad som helst.
                Vill ni ha guidning så kan jag ordna det själv eller via auktoriserad guide på orten.
                För ytterligare info så PM:a mig med telnr. så hör jag av mig.

                Kommentera


                • #9
                  På tal om Gauto. Om ni har varit där kanske ni har varit i Bäverholmen, ligger över Yraft från Adolfström.

                  Har en stuga där som min morfar byggde 85, väldigt fin, så hör av er om ni är sugna på en fisketripp någon gång. Jag är öppen för fiskesällskap men är även öppen för att hyra ut stugan till tillitliga människor.

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
                  3 svar
                  157 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg S.K fishking  
                  Startad av EdvinMedvind, 2023-04-16, 15:16
                  3 svar
                  378 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg EdvinMedvind  
                  Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
                  1 svar
                  244 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg tonyex
                  av tonyex
                   
                  Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
                  9 svar
                  765 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Cosmoz 08  
                  Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
                  12 svar
                  579 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Old Firehand  
                  Arbetar...
                  X