Ursprungligen postat av jögge
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Karp
Collapse
X
-
Jag har inte testat några av de boilies som Energy saluför nu.Ursprungligen postat av KiwiTestat Energyboilies? Nya DD? Dessa hag jag inget förtroende för alls. Ska som sagt köpa 10kg mix att rulla i vinter, funderar på Nutrabaits.
"Behövde jag någon gång köpa readymades så blev det nästan alltid någon form av Crustacean, MEN den tiden är över." (DD)
Om man kör på Nutrabait, Solar, Mainline eller liknande spelar ingen större roll när man köper de dyra konceptmixerna(de är alla bra).
Kommentera
-
Fast DDs boilies är ju inte alls likadana längre, de gamla kiwi älskade jag, de nya är inte alls likadana.Ursprungligen postat av jöggeJag har inte testat några av de boilies som Energy saluför nu.
"Behövde jag någon gång köpa readymades så blev det nästan alltid någon form av Crustacean, MEN den tiden är över." (DD)
Om man kör på Nutrabait, Solar, Mainline eller liknande spelar ingen större roll när man köper de dyra konceptmixerna(de är alla bra).Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.
Kommentera
-
Karp äter småfisk 100%! Har vridit upp och ner på mitt akvarium för att hitta 8st zebrafiskar som försvann efter 5 dagars vistelse med min 250g Koi. Han heter Djole och kommer att hamna i Mörtis om ett par år när han vuxit till sig ännu mer. Det har varit diskussioner här på sajten om vem som har rätt att namnge fiskarna. Om någon om fem år får en orange Koi med svart rygg så ska han veta att han heter Djole och inget annat!!!! Har haft honom sedan han var lika liten som mitt lillfinger
Kommentera
-
Någon som vet skillnaderna i Ingredienserna i tex. Mainlines och Energy Baits boilies? Mainlines och Solars beten har ju mycket högre näringsvärde och mer högkvalitativa smaker än tex Energy Bait och liknade, men det vore roligt att veta exakta skillander.
Kommentera
-
energys boilies är fan dom äkligaste boilies jag smakat!
popupsen kör jag bara med men inte derass botten boilies längre =)
kastade min 5kg påse igår som knappt var öppnad.Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
fan va coolt =)Ursprungligen postat av DraganKarp äter småfisk 100%! Har vridit upp och ner på mitt akvarium för att hitta 8st zebrafiskar som försvann efter 5 dagars vistelse med min 250g Koi. Han heter Djole och kommer att hamna i Mörtis om ett par år när han vuxit till sig ännu mer. Det har varit diskussioner här på sajten om vem som har rätt att namnge fiskarna. Om någon om fem år får en orange Koi med svart rygg så ska han veta att han heter Djole och inget annat!!!! Har haft honom sedan han var lika liten som mitt lillfinger
Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Min lilla Koi åt helt rent i ett sällskapsakvarium. Guppies försvann först, sedan tetror av olika slag, därnäst kom svärtbärarna och sist algätarmalarna.
Mina akvariekarpar äter ogärna billiga fruktiga boilies - vissa äter de inte alls (gömmer sig tills man plockar bort dem). Gamla crustacean var de galna i, de nya reagerar de inte alls på - vilket är lite märkligt, man tycker ju att de borde reagera på något vis av lukten av damm och ammoniak?
Just nu håller jag på med utveckling av egna mixer. Det rekommenderas varmt - det är faktiskt mycket lättare än man kan tro. Och det är fullt möjligt att tillverka en mix med ett bra näringsvärde, god lukt och bra rullegenskaper för runt 30 kr/kg."A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Grabbn88Tjena! Börjat hålla på med artfiske och fick upp en grässnultra/skärsnultra idag, undrar om nån vet...2 Foton
-
Kanal: Våra svenska fiskar
2025-05-19, 20:38 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Grabbn88, 2025-05-19, 20:38
|
5 svar
412 visningar