Regler om Asp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Regler om Asp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Henrik Nordberg Visa inlägg
    Det finns ju andra än polisen som kan hålla koll på vatten. Var faen är tillsynsmännen??
    Ja,var faen är dom???, jag ringde för nåt år sen och erbjöd mina tjänster då jag har gått tillsyn förr i ån några år, men det fanns inte nått större intresse för det även om jag erbjöd mej att gå tillsyn gratis.
    Laxtrappan, om dom nu tror att aspen skulle söka sig till en liten bäck istället för den perfekta stömmen dom redan har så tror så tror jag nog att dom inte vet så mycket om aspen, vad jag har hört så gjorde dom trappan bara för att det ska vara snyggt

Kommentera

Ursprungligen postat av Flymaster Visa inlägg
      Ja,var faen är dom???, jag ringde för nåt år sen och erbjöd mina tjänster då jag har gått tillsyn förr i ån några år, men det fanns inte nått större intresse för det även om jag erbjöd mej att gå tillsyn gratis.
      Laxtrappan, om dom nu tror att aspen skulle söka sig till en liten bäck istället för den perfekta stömmen dom redan har så tror så tror jag nog att dom inte vet så mycket om aspen, vad jag har hört så gjorde dom trappan bara för att det ska vara snyggt
      Oavsett om det är tillsynsmän som patrullerar längs sträckan eller inte så är det förbud där nu. Meningarna går verkligen i sär om det här på Fiskesnack men för alla som tvivlar ber jag ringa kommunen och fråga. Där lär ni bara få ett svar: "Ja, det är förbud mot ALLT fiske under den sträckan 1/4-31/5."

Kommentera

Limnos jag ändrade mig ju och kom fram till att ni har rätt.
        Att jag sedan diktar och skriver skalder om er skall ni se possitivt!

mvh

Guldberget!
        There can only be one!

Kommentera

Jag ska kontakta komunen och höra vad som gäller, personligen tycker jag att skylltarna ska tillbaka så folk vet att det är förbud. fisketrycket efter Båge/gädda är ju ganska hög bland folk när det är solvarma dagar, det märkliga är ju att om dom nu byggde laxtrappan för att aspen skulle vandra upp,varför är det då inte fiskeförbud vid slottet också,,, typ dessa frågor ska jag ta upp med komunen.

Kommentera

Det låter bra! Det vore skönt om fler slöt upp i min kamp för att hålla folket borta från ån under fredningstiden.

Kommentera

GJ: Ja, det är inte varje dag någon sjunger lovsånger om ens insatser. Många tack.
              "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Limnos den gode gillar inte att aspfiske blivit mode!
                I strömmen därnere där det förr virvlade av fenor, är det tomt de har blivit tagna av hyenor.
                Killar som aldrig chillat i en båt, de står längs kanten med krokar det är fisk de vill åt.
                På Limnos längs kinden tårar bara rinner, han tänker på aspen som bara upphör och försvinner.
                Till matbordet ja killarna tar den dit, trots att de vet att aspen smakar skit.
                Denna våren de möter döden på deras färd, tänk om alla som Limnos var lärd.
                Men killarna med krokar de fortsätter slakta, för vid ån går ingen och vakta.
                Kanske lika bra att gola för snuten, för säger man till själv får man näsan bruten.

Skriva på FS och gapa, sedan hem och pilla sig i naveln med bira och rapa.
                Fan hjälper det en fisk som knappt finns, och om tio år ingen längre minns.
                Bättre ta saken i egna händer, helt enkelt knäppa killarna som bänder.
                Ta tio år på kåken, bli rikskänd för de stora aspbråken.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
                  Det är ju tvärtom Minken man måste ju gola om en människa kommit till skada det är ens plikt. Nä ärligt är det som Flode säger att vissa individer som enligt dera kultur äter asp så bör man fan göra något åt det. Jag får rätta mig i ledet i denna fråga!
                  Gola? Man styr upp situationen istället för att "gola" och sitta och rulla tummarna, särskilt om någon riskerar komma till skada.
                  Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
                    Limnos den gode gillar inte att aspfiske blivit mode!
                    I strömmen därnere där det förr virvlade av fenor, är det tomt de har blivit tagna av hyenor.
                    Killar som aldrig chillat i en båt, de står längs kanten med krokar det är fisk de vill åt.
                    På Limnos längs kinden tårar bara rinner, han tänker på aspen som bara upphör och försvinner.
                    Till matbordet ja killarna tar den dit, trots att de vet att aspen smakar skit.
                    Denna våren de möter döden på deras färd, tänk om alla som Limnos var lärd.
                    Men killarna med krokar de fortsätter slakta, för vid ån går ingen och vakta.
                    Kanske lika bra att gola för snuten, för säger man till själv får man näsan bruten.

Skriva på FS och gapa, sedan hem och pilla sig i naveln med bira och rapa.
                    Fan hjälper det en fisk som knappt finns, och om tio år ingen längre minns.
                    Bättre ta saken i egna händer, helt enkelt knäppa killarna som bänder.
                    Ta tio år på kåken, bli rikskänd för de stora aspbråken.
                    Fan du är grym! Dramaten nästa?

Kommentera

Är det ingen av er som orkar engagera er i att meka ihop några informationsskyltar och sätta upp längs ån?

Det är väl bara att fråga på kommunen de lär väl bara tycka det är positivt.
                      Ola

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Grabbn88, 2025-05-19, 20:38
                      5 svar
                      415 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Grabbn88