ABU eon - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU eon

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag gillar EON rullarna, har en 6600 och 2st 3600 sport.
    Däremot mina PGS känns plastiga har en 3600 & en 5600 men för mete så är de kanon, lätt justerbar broms m.m.

Men det är klart 5500 & 6500 Rocketen känns mer robusta men det är väl inte alltid man behöver en rulle som känns mer robust.
    Ola

Kommentera

[QUOTE=profisher1;258082]Jag tycker du är riktig rolig person.
      Ang alla dessa multi rullara du har så tycker jag du skall fiska i stället för att skriva inlägg om allt. Hur många Svenska multi rullar har du som du köpt de 4sista åren tro...?
      Ang Eon som du sa var skit själv fiskar jag med en sådan Eon PRO och är riktigt nöjd med den eller som man sa denna rullen har världsrekord i lång kast kanske något som du redan visste!?
      Själv så fiskar jag med Ambassadeur 7000 syncro samt några Calcutta 400 för trolling... På havet använder jag en Torium 20 samt en 30, men detta är kanske skit också enligt dig.
      Som spö använder jag Beast Master från shimano, för trolling på havet har jag dessamma.
      Så om du tycker jag använder skit så tror jag du behöver läsa på en del.Jag tror min kunskap om saker ligger på en nivå som du inte klara att hålla..
      Så avgör skälv om du skall lära dig om saker först och prata sedan.....

Det var "la rolit" om jag kan göra dig glad Jag skriver ju för att göra just dig glad
      Var faktiskt ute idag (jag som aldrig fiskar) vid Nya Varvet. Fångade en öring med en C3a (inköpt 2004) med ett Berkleyspö, köpt i år.
      Du var ju inte intresserad av vad jag har för utrustning, ändå frågar du.
      Får väl stilla din nyfikenhet. I år har jag hittills bara köpt: 1st Ambassadeur 2600C IAR, 1st Ambassadeur 2500C IAR, 1st 2500C specialugåva i brons med tillhörande plunta, allt i ett träetui, 1st Ambassadeur 4500C Heritage, 1st Rozemeijer 3500 Saphir (leksak men skön) och en SPRO 1000LH, den sistnämnda fick jag gratis. Skall köpa en Ambassadeur C4a inom kort. Förra året var det torka, köpte ett Vision spö och en Vision XLA-rulle.
      Det är ju jätteroligt att du är nöjd med din EON-rulle En rulle som tydligen är bra enl dig men som jag bara läst om. Vissa gillar inte alls rullen pga plastighet etc. Jag har själv aldrig sagt att den är kass utan att den verkar vara halvkass, verkar vara! Som sagt, det är bara att gratulera till ditt lyckade inköp.
      Ambassadeur 7000 syncro är en kanonrulle, Shimano Torium känner jag inte till direkt, men det verkar vara fina gedigna rullar, likaså Calcutta är ju bra rullar
      Att du bedömer din kunskap vara på en nivå som jag inte klara att hålla, tyder ju bara på okunskap från din sida. Det är möjligt att din kunskap ligger över min inom det fiske du bedriver, men du vet ju inte vad/hur jag fiskar, eller?
      Det kanske är så att om man inte håller med dig till 100% så är man okunnig, har ingen utrustning osv.
      Normalt sett så skulle jag aldrig ägna tid åt att svara på rent trams men du verkar ju vara en härlig figur, och gillar mig tydligen, så det bjuder jag på

Tills nästa gång - Kram på dig proffset PROFISHER1
      Fabrikör Stava rules...

Kommentera

^*** säger jag bara.....

Kommentera

både profisher och amb5000 uppvisar ganska roliga sidor, gissar att om dom skulle träffas utan att veta vem den andre är skulle dom bli superpolare :-)
          achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
          \m/

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ Visa inlägg
            både profisher och amb5000 uppvisar ganska roliga sidor, gissar att om dom skulle träffas utan att veta vem den andre är skulle dom bli superpolare :-)
            Visst är vi roliga Goa gubbar som hävdar sin rätt
            Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Ingen som har en rulljävel som skräpar ? =//////////////
              Borde vara dödsstraff på att veva med för lös slirbroms!

Kommentera

Ursprungligen postat av Swedish-Pro Visa inlägg
                Ingen som har en rulljävel som skräpar ? =//////////////
                har ett gäng rullar som ligger och skräpar, men tyvärr ingen eon. kan man fresta med en calcutta 250 eller en helt ny JB, båda i kartong. eller ngt annat kul!!!
                achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                \m/

Kommentera

Vad ska du ha för Calcuttan ? Den är ju klart intressant
                  Borde vara dödsstraff på att veva med för lös slirbroms!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av BrainDisorder, 2020-09-14, 17:07
                  32 svar
                  1 589 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg BrainDisorder  
                  Startad av Kulfisk, 2022-07-03, 21:02