Samköp: Bass Pro Shop - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Samköp: Bass Pro Shop

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ett litet tips:

Det blir inte billigare i vare sig frakt eller tull/moms om man beställer många från BPS till Sverige/Europa. De tar 40% av ordervärdet i frakt och sn så är ju även tull/moms direkt avhängigt ordervärdet.
    Det enda som skulle kunna löna sig är att en person åker dit och hämtar sakerna, men då skall ni beställa rätt mycket.

Jag har varit över och jobbat ett tiotal gånger och då sett till att beställa till hotellet eller företaget jag skall jobba hos.

BPS (eller Cabelas) är inte intresserade av att skicka saker till Europa, det avspeglar sig i fraktkostnaden. Sen så får man inte beställa allt heller, saker man lagt till på ordern bara försvinner. T.ex. ekolod får man inte köpa som Europé. De har väl avtal med Eagle m.fl. om att inte sälja.
    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose Visa inlägg
      Ett litet tips:

Det blir inte billigare i vare sig frakt eller tull/moms om man beställer många från BPS till Sverige/Europa. De tar 40% av ordervärdet i frakt och sn så är ju även tull/moms direkt avhängigt ordervärdet.
      Det enda som skulle kunna löna sig är att en person åker dit och hämtar sakerna, men då skall ni beställa rätt mycket.

Jag har varit över och jobbat ett tiotal gånger och då sett till att beställa till hotellet eller företaget jag skall jobba hos.

BPS (eller Cabelas) är inte intresserade av att skicka saker till Europa, det avspeglar sig i fraktkostnaden. Sen så får man inte beställa allt heller, saker man lagt till på ordern bara försvinner. T.ex. ekolod får man inte köpa som Europé. De har väl avtal med Eagle m.fl. om att inte sälja.
      Om jag ska ha saker för typ 20 dollar och det blir 8 frakt så är det ju bara 28 dollar, 200kr för 15 lekanden och 4 jiggar som inte finns i sverige eller europe

Kommentera

har köpt sjjjukt mycket ifrån usa o aldrig åkt på tull eller andra kostnader än frakt är det ngn som någon gång åkt på tull????

Kommentera

Ursprungligen postat av lennieboi Visa inlägg
          har köpt sjjjukt mycket ifrån usa o aldrig åkt på tull eller andra kostnader än frakt är det ngn som någon gång åkt på tull????
          ja, både gångerna ja beställde
          när ja fick rulle från malaysia med Fedex gick det dock bra.

det blev 250kr tull på en 700kr order från muskyshop och nu när ja beställde igen blev det 180kr på en 500kr order. farsan va sjyst o betala tullen?
          Tullen var dock mindre men sen ville posten ha avgifter, IRRITERANDE

Kommentera

Jag har faktiskt varit i bass pro shop i USA. De har väldigt många och fina grejor.

Kommentera

Ursprungligen postat av jämtlandgädda Visa inlägg
              Om jag ska ha saker för typ 20 dollar och det blir 8 frakt så är det ju bara 28 dollar, 200kr för 15 lekanden och 4 jiggar som inte finns i sverige eller europe
              Du skrev att det skulle bli billigare i frakt och moms/tull om man gick ihop och beställde, jag svarade dig att det inte stämmer eftersom frakten(och även moms/tull) är procentuellt på ordervärdet. Alltså blir det inte billigare om man är flera och beställer.

Tvärtom så kan det vara smartare att göra små beställningar om man vill slippa moms/tull. Beställer du för 200 spänn så tror jag inte att det blir stoppat i tullen.

Angående Bass Pro´s egna beteslås så tycker jag att de suger nyslaktad bäverpung, men det är flera år sedan jag beställde dem så de kanske har bättrat på funktionen.
              Jag körde med kraftiga beteslås men de lyckades ändå bli uppbända när jag fiskade gädda.
              Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose Visa inlägg
                Du skrev att det skulle bli billigare i frakt och moms/tull om man gick ihop och beställde, jag svarade dig att det inte stämmer eftersom frakten(och även moms/tull) är procentuellt på ordervärdet. Alltså blir det inte billigare om man är flera och beställer.

Tvärtom så kan det vara smartare att göra små beställningar om man vill slippa moms/tull. Beställer du för 200 spänn så tror jag inte att det blir stoppat i tullen.

Angående Bass Pro´s egna beteslås så tycker jag att de suger nyslaktad bäverpung, men det är flera år sedan jag beställde dem så de kanske har bättrat på funktionen.
                Jag körde med kraftiga beteslås men de lyckades ändå bli uppbända när jag fiskade gädda.
                jag ska testa beteslåsen, om de inte e tillräckligt starka så tar jag bara de lekanden man får med och sätter på rapalas duolocks, de är skiiiiiit bra

Kommentera

Kommer du inte upp i 500 kr ordervärde så har jag aldrig åkt på tull, men så fort det blir 500 eller mer kommer det tråkiga avgifter....

Kommentera

Dom svarade inte på mina mail heller. Men testa chatten! Fick napp direkt där. Snackade med en väldigt serviceinriktad tjej och fick massor med hjälp.
                    sigpic
                    http://jerkskadad.blogspot.com

Kommentera

orka beställa beteslås från USA.......
                      [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2020-09-14, 17:07
                      32 svar
                      1 580 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg BrainDisorder  
                      Startad av Kulfisk, 2022-07-03, 21:02