Cbring jerkbait och tail - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Cbring jerkbait och tail

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• [Fiskesnack] Cbring jerkbait och tail

Betena är handgjorda och tillverkade i ek. De har under senaste året levererat bra med gädda med en topp på 9,56 kg nu i våras. Under de senaste 1,5 året har jag arbetat med att utveckla betena så att de har ett bra rörelsemönster. Detta innebär att jag har testat och kasserat närmre 150 beten som inte har fungerat så som jag vill. Jag har inte sålt några av de betena eftersom jag inte vill sälja något jag inte står 100% bakom.

Dessa beten är testade och varje bete är individuellt viktat. Placeringen av vikterna gör att jerkarna har tre rörelser. Vid inspinning så går betet i S kurvor. Vid hård jerkning drar de långt i sidled och vid svepande jerkar så simmar den upp med en bellyflash. Detta gör att betena är väldigt flexibla.

Tailarna tillverkar jag i tre olika sjunkhastigheter: Diver, fångsam sjunk och suspending.

Fairytail är gjord för inspinning, det är inget jerkbete. Den går att fiska extremt sakta med bibehållen rörelse. Den vickar och paddlar med stjärten.

Efter respons nedan i tråden så väljer jag att sälja alla beten för 250 kr (även Fairytail) och jag bjuder på frakten.

Alltså Evil Avanger, C-tail och Fairy-tail kostar 250kr. Betena levereras utan krok, men om krokar önskas så skickar jag med två Eagel Claw st 2.0 för 10 kr extra/bete. Frakt bjuder jag således på.

Kontaktinformation:
    Andreas Sebring
    Gammelgårdsgatan 31
    590 36 Kisa
    0733-1162639
    andreas_sebring@hotmail.com
    Bifogade filer
    Senast ändrad av Sebring; 2012-04-09, 15:44.

Tjo,
    Är Fairy-tail den med paddel?
    //Klas
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Tjenar Klas! Japp det är helt rätt. Den med paddel (shadjigg) är min Fairy-tail.

Kommentera

dom ser bra och intressanta ut, men för dom pengarna kan jag lika gärna köpa t.ex en wolfcreek. Då vet man vad man får. Är dina beten värdelösa har jag kastat 350 spänn i sjön. Vill du etablera dig så borde du ligga lite lägre i pris i början så du bygger upp ditt rykte innan du kan ta ut 300 spänn för dina beten

Kommentera

Mina beten kostar 250 kronor. Det är de värda eftersom de fiskar bra och är riktigt bra gjorda. Däremot har du rätt i att det är viktigt att etablera att de faktiskt fungerar. Jag sänker inte priset på alla men på Fairytailen går jag ner, dessutom bjuder jag på frakten - fair?

Andreas
          Senast ändrad av Sebring; 2012-04-09, 15:47.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Cannonball, 2012-03-07, 20:43
          1 251 svar
          102 575 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Piscantur stercore  
          Startad av Markusth, 2012-12-07, 15:48