Jag har ett Scierra hm3 i väldigt bra skick som är lite använt. Samma sak gäller rullen som köptes sammtidigt.
Jag har använt spöt till gädda och havsöring.
Nypris var 3500 för spöt och 3500 för rullen. Sen ca 1000kr med backning,lina,tafs + vajertafs.
Följer med några enstaka gäddflugor och lite vajer. Ska vara livstids garanti.
Linan är en WF flytlina från guidline och sen sitter det en sjunktafs på.
Jag har tänkt mig runt 2500 kr.
Alternativt bytes mot ett helt gäng gäddbeten(helst tailar och gummin. även enstaka jerks).
Jag kan tänka mig lägga pengar imellan mot ett top of the line gäddspinn sätt med lågprofilrulle eller en top of the line "finess" rulle för tex. lättare jigg efter abborre. (rullen måste klara skärgården dvs. lite saltvatten).
Bytes värdet är lite högre. Kan tänka mig att lägga 2000kr i mellan om rätt saker vill bytas.

MVH
Jesper "sLp"
Jag har använt spöt till gädda och havsöring.
Nypris var 3500 för spöt och 3500 för rullen. Sen ca 1000kr med backning,lina,tafs + vajertafs.
Följer med några enstaka gäddflugor och lite vajer. Ska vara livstids garanti.
Linan är en WF flytlina från guidline och sen sitter det en sjunktafs på.
Jag har tänkt mig runt 2500 kr.
Alternativt bytes mot ett helt gäng gäddbeten(helst tailar och gummin. även enstaka jerks).
Jag kan tänka mig lägga pengar imellan mot ett top of the line gäddspinn sätt med lågprofilrulle eller en top of the line "finess" rulle för tex. lättare jigg efter abborre. (rullen måste klara skärgården dvs. lite saltvatten).
Bytes värdet är lite högre. Kan tänka mig att lägga 2000kr i mellan om rätt saker vill bytas.
MVH
Jesper "sLp"