Satans vintrar. Gått och hoppats på is. Klarar inte att vänta. Så nu åker en av båtarna i sjön i morgon lördag i Ältasjön. Man blir ju sjuk att inte kunna fiska. Man är inne på Söderbutiken och bara snackar fiske. Men det blir ju bara gädda. Fast i morgon är jag glad om så ett yngel nappar. Fler som fått pimpelklåda. Och bara fixar med pimpelprylar och planerar.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nu åker båte i igen.
Collapse
X
-
Unregisteredsaa
Hehe jag har inte ens tagit upp båten än då jag visste att det som hänt dig skulle hänt mig ifall jag tagit upp den. Likabra att låta den ligga tills det verkligen är dags.
Jag tänkte på en annan sak angående båtupptagning som jag vet att du är expert på Elanen och det är åtgärder för vinterförvaring på en utombordare.
Eftersom du troligen är en av dom som kan mest om sånt på det här forumet så vore det väl en god idé ifall du kunde skriva en artikel och posta till Bergman? Skulle nog vara många som skulle ha nytta av det.
Kommentera
-
Jodu, LIIITE abstinesn har man ju. Fast jag å andra sidan satsar på lite lallarmete för att få känna lite knyckar i varje fall. Båten står uppe på backen och eftersom jag inte har 4WD så har jag inga vintersulor på trailern. Överväger att bryta vinterkonserveringen och byta till sommardäck på bilen för att ta mig ut, hade varit perfekt idag. Idag och under kommande dagar landas säkerligen några stora bitar i värmeböljan. Suck.....
Kommentera
-
Det här vädret är inte vad det borde vara, därför åkte båten upp redan i slutet av oktober då det började bli kallt. Härligt tänkte jag, kanske kan man dra några fina pimpel abborrar redan innan jul! Sedan vände det och blev varmt igen
All utrustning är genomgången och i prima skick, fattas "bara" is.
Allt eller inget är min filosofi!
Kommentera
-
Ta upp båten?! Ja några meter längre upp på land kanske, inte värre än att det bara är att slänga i den vid akut behov. Borrarna tar ju på mete fortfarande!Ursprungligen postat av elanenSatans vintrar. Gått och hoppats på is. Klarar inte att vänta. Så nu åker en av båtarna i sjön i morgon lördag i Ältasjön. Man blir ju sjuk att inte kunna fiska. Man är inne på Söderbutiken och bara snackar fiske. Men det blir ju bara gädda. Fast i morgon är jag glad om så ett yngel nappar. Fler som fått pimpelklåda. Och bara fixar med pimpelprylar och planerar.Team Gorilla.
"No Monkey Business"
--Mer fiske, mindre fruntimmer--
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej, säljer UT-vev, 45 mm slaglängd, med tillhörande låsbleck och skruv, för Ambassadeur. Är vänstervev,...3 Foton
-
Kanal: Säljes - Fiskesnack.com
2025-11-24, 20:45 -
-
av HobbyholgerSuttit på en Bålstatrailer 1350. Finns i Spånga men kan transporteras mot Linköping. 500kr4 Foton
-
2025-10-14, 07:17 -
-
av JohnnyHSuperfint Winston Boron III LS 8 fot klass 4 med "skeleton" reel seat. Spöet är i så gott...1 Foto
-
2025-09-16, 17:42 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Markusth, 2012-12-07, 15:48
|
5 svar
1 475 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Rayban91
2025-01-08, 16:05
|
||
|
Startad av Karlminator, 2015-04-05, 20:45
|
8 svar
5 847 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
|
||
|
[Tradera]
11 ambassadeurer.Ge fan i våra vatten,Pro Rocket,Revo Toro,Revo STX mm avslutas 2 nov
av andreas107
Startad av andreas107, 2017-10-30, 18:32
|
5 svar
1 149 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av barnmorskan
2025-01-07, 22:30
|
||