Nu åker båte i igen. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nu åker båte i igen.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nu åker båte i igen.

Satans vintrar. Gått och hoppats på is. Klarar inte att vänta. Så nu åker en av båtarna i sjön i morgon lördag i Ältasjön. Man blir ju sjuk att inte kunna fiska. Man är inne på Söderbutiken och bara snackar fiske. Men det blir ju bara gädda. Fast i morgon är jag glad om så ett yngel nappar. Fler som fått pimpelklåda. Och bara fixar med pimpelprylar och planerar.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Hamnade på fel plats men var gör det he he.

Kommentera

precis , hehe =)

Kommentera

Hehe jag har inte ens tagit upp båten än då jag visste att det som hänt dig skulle hänt mig ifall jag tagit upp den. Likabra att låta den ligga tills det verkligen är dags.

Jag tänkte på en annan sak angående båtupptagning som jag vet att du är expert på Elanen och det är åtgärder för vinterförvaring på en utombordare.
        Eftersom du troligen är en av dom som kan mest om sånt på det här forumet så vore det väl en god idé ifall du kunde skriva en artikel och posta till Bergman? Skulle nog vara många som skulle ha nytta av det.

Kommentera

Ja bara det inte hamnar fel igen. Får väl pröva.

Kommentera

Jodu, LIIITE abstinesn har man ju. Fast jag å andra sidan satsar på lite lallarmete för att få känna lite knyckar i varje fall. Båten står uppe på backen och eftersom jag inte har 4WD så har jag inga vintersulor på trailern. Överväger att bryta vinterkonserveringen och byta till sommardäck på bilen för att ta mig ut, hade varit perfekt idag. Idag och under kommande dagar landas säkerligen några stora bitar i värmeböljan. Suck.....

Kommentera

Det här vädret är inte vad det borde vara, därför åkte båten upp redan i slutet av oktober då det började bli kallt. Härligt tänkte jag, kanske kan man dra några fina pimpel abborrar redan innan jul! Sedan vände det och blev varmt igen All utrustning är genomgången och i prima skick, fattas "bara" is.
              Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
                Satans vintrar. Gått och hoppats på is. Klarar inte att vänta. Så nu åker en av båtarna i sjön i morgon lördag i Ältasjön. Man blir ju sjuk att inte kunna fiska. Man är inne på Söderbutiken och bara snackar fiske. Men det blir ju bara gädda. Fast i morgon är jag glad om så ett yngel nappar. Fler som fått pimpelklåda. Och bara fixar med pimpelprylar och planerar.
                Ta upp båten?! Ja några meter längre upp på land kanske, inte värre än att det bara är att slänga i den vid akut behov. Borrarna tar ju på mete fortfarande!
                Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Markusth, 2012-12-07, 15:48
                5 svar
                1 475 visningar