Borttagen annons. mvh/ Henke, moderator
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Borttagen annons
Collapse
X
-
- Privatimporterade nya varor får ej säljas via denna annonsdel.
- Annonser gällande nya varor skall alltid ha uppgifter om vart varan kommer från.
Första regeln gör att du inte får sälja dina spön här på forumet.
Kan inte låta dina spön ligga kvar!
/ Henke
Kommentera
-
Vafan, ut å fiska en tur med spöna, då är de ju inte nya längre, då är de bara att sälja, eller fanns det kvittokrav också?Ursprungligen postat av Numse Visa inläggSå ni tycker att jag som pivatperson ska betala fiskesnack för att lägga ut en säljpost, bara för att mina grejer är köpte utomlands? Jag förstår poängen med regeln men i det här fallet är det ju löjligt.
Nu vet jag inte vad numse skulle sälja för och vad inköpspris låg på, men om man kan visa att en vara som köpts från utlandet säljs för samma summa eller lägre så gör man ju ingen vinst, borde ju vara ok isåfall.
Kommentera
-
Väldigt konstig regel.Ursprungligen postat av HenkeW Visa inläggDen regeln har funnits länge på forumet.
Går ut på att man inte skall kunna importera saker billigt och sälja dem dyrare här via forumet.
Då ska man betala för sin annonsering/reklam.
/ HenkeW
alla kan kolla priset via Internet i 2 minuter och det är inte obligatorisk att köpa. På FS folket brukar kan prisar osv.
Ps/ faktiskt det är inte så lätt att sälja någonting på FS för bra pris. Mycket lättare att få bra pris på tradera eller blocket
Kommentera
-
Har ni synpunkter på reglerna så tycker jag ni ska framföra dem i ett PM till Bergman.
Numse, bra att du förstår poängen!
Du ska bara veta hur många annonser vi moderatorer har tagit bort genom åren från folk som notoriskt importerar saker för att sälja dem med vinst här hemma, på tex Fiskesnack.
Det är inte direkt någon nyhet dessa regler då de har funnits i massor med år..
Eller har du/ni (som tycker de är skit) inte läst reglerna öht?
mvh/ HenkeW
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HollanderGUIDELINE FLUGFISKEUTRUSTNING – NYTT & OÖPPNAT
Säljer ett parti helt ny Guideline-utrustning...5 Foton-
Kanal: Säljes - Fiskesnack.com
2026-06-02, 05:54 -
-
av Nitoligger bara och samlar damm så om någon behöver en fin gavel är det bara att hotja till, enklast på...1 Foto
-
2026-02-14, 13:48 -
-
av HobbyholgerSuttit på en Bålstatrailer 1350. Finns i Spånga men kan transporteras mot Linköping. 500kr4 Foton
-
2025-10-14, 07:17 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Cobb´s, 2021-06-02, 15:59
|
10 svar
700 visningar