Terhi 400 BS + Mercury Lightning 30hk + Elmotor + plotter + ekolod - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Terhi 400 BS + Mercury Lightning 30hk + Elmotor + plotter + ekolod

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Terhi 400 BS + Mercury Lightning 30hk + Elmotor + plotter + ekolod

    Hej! Jag säljer nu min Terhi 400 BS med 30hk Mercury Lightning.
    Jag köpte båten och motorn när jag konfirmerades, och har haft stor nytta av den men nu används den mer sällan och jag ser då hellre att någon annan får njuta av den.

    Motorn är en tvåtaktare med trimfenor som tar bensin från en flyttbar tank på 25L, den har elstart och startar och går superfint både på tomgång och när den kör, det enda problemet är att den manuella tilten inte hoppar i läge som vanligt, utan man får använda handen för att sätta i haken i det läge man vill ha den i.
    Båten är 4 meter lång och 1,6 bred och är en styrpulpet, med styrbord och babord-lanterna och en eldriven länspump. I båten sitter ett nytt och fräscht startbatteri (Varta marine plus 75AH från 2018) och elkablarna från motorn till batteriet byttes 2019. Jag skickar även med ett set nya tändstift.

    Båten har jag på senare år använt som fiskebåt, varav det heltäckande kastdäcket samt halverad framruta. Därför lägger jag också upp båtens annons här på fiskesnack (finns snart även uppe på blocket).

    Fiskeutrustning som medföljer båten är:
    en frontmonterad elmotor (Watersnake SWDR 54lbs) med fotpedal och snabbfäste,
    ett 7’' Humminbird 899 HD SI plotter och ekolod (downscan och sidescan!) med RAM-fäste och Sjökort för stockholmsområdet,
    ett 7'' Lowrance Elite-7X Chirp med downscan,
    ett Exide GEL-batteri (!) på 85AH med Minn Kota batterilåda.

    All denna medföljande elektronik är ca 5-6 år gammalt men är fortfarande fullt fungerande. Humminbird-lodet är amerikanskt och har då enheter i Fahrenheit och Feet, och jag har nyss lämnat in det på service för att löda om ett par komponenter på kretskortet.

    Jag kan även skicka med vita lanternor, högtalare och stereo, samt en bättre förarstol och två mindre puffar att sitta på om ni vill montera sådant i båten. Samt diverse småsaker.

    Båten är fullt funktionsduglig men har en del småfix om man vill göra den finare. För fiske är den dock bra som den är.
    Det är en perfekt båt för en ung kille/tjej som vill börja fiska mer seriöst, och som gärna vill pyssla och arbeta på en båt där man kan göra lite vad som helst utan att behöva vara särskilt försiktig.
    Den har fungerat bra för att dra andra ungdomar på ring eller vattenskidor och gör ca 17-18kn när man sitter själv med all utrustning.
    För fiske är den grym för en/två personer. Tre personer går också men då blir det trångt, långsamt och svårare att fiska.

    Priset för allt detta är 30 000 sek. tycker det är ett mycket bra pris för en fullt fungerande båt med allt man behöver för ett ändå rätt seriöst fiske. säljer inget separat, det är allt eller inget för att göra affären och montering enkelt.

    Kontakta mig gärna på mail eller sms för mer information eller för fler bilder och filmer. (070973172sju eller felixvdm@yahoo.se)

    Båten ligger just nu på land på en ö utanför ingmarsö (österåker kommun i stockholm), men kan för seriösa köpare köras till Ingmarsö eller Åsättra på ljusterö för att testköras.

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Cannonball, 2012-03-07, 20:43
1 254 svar
101 817 visningar
0 gillar
Senaste inlägg nivv
av nivv
 
Startad av jimmy85, 2019-07-08, 14:20
3 svar
392 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Alman
av Alman
 
Startad av Cobb´s, 2020-08-15, 14:53
7 svar
288 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Cobb´s
av Cobb´s
 
Startad av Cobb´s, 2021-06-02, 15:33
6 svar
275 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Cobb´s
av Cobb´s
 
Startad av Cobb´s, 2021-06-02, 15:59
5 svar
368 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Cobb´s
av Cobb´s
 
Arbetar...
X