ambassadeur - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ambassadeur

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ambassadeur

Concept 6500 Använd 3 ggr säljes för 700:- min första amb. rulle jag tyckte att det var jätte svårt att kasta med denna därför säljer jag den, den finns i västerås, inte pruta! Billd finns i mitt foto album kvitto medfröljer...
    sjuksköterskestudent från västerås

Såhär ligger det till!!!!!!!!
    Anledningen till att det är svårt att kasta med den är för att du inte kastar ordentligt. Jag har samma problem och arbetar på det. Om du inte kan kasta ordentligt med en multirulle så kastar du inte ordentligt med haspel heller. Du kommer märka att om du lär dig kasta med multirullen så kommer dina kast med haspel oxå bli längre.

Kommentera

Ursprungligen postat av ramsis_iv Visa inlägg
      Såhär ligger det till!!!!!!!!
      Anledningen till att det är svårt att kasta med den är för att du inte kastar ordentligt. Jag har samma problem och arbetar på det. Om du inte kan kasta ordentligt med en multirulle så kastar du inte ordentligt med haspel heller. Du kommer märka att om du lär dig kasta med multirullen så kommer dina kast med haspel oxå bli längre.
      Varför skulle man kasta bättre med haspel om man kan kasta bra med multi?

Kommentera

Ursprungligen postat av Rosa Pantern Visa inlägg
        Varför skulle man kasta bättre med haspel om man kan kasta bra med multi?
        Bra sagt Inte alls samma sak
        Man ska låta spöet kasta, alltid!!! Inte kroppen, då blir man snart sönderkastad!
        Låt spöet göra jobbet.
        Jag kan knappt kasta med haspel längre
        Fabrikör Stava rules...

Kommentera

För att haspelrullen inte "straffar" dig om du gör vissa fel som multirullen straffar dig för. På så sätt försvinner de tabbarna med multirullen. Sånt du aldrig skulle tänka på om du bara kör haspel

Kommentera

eeee...jaha

kan man få nåt exempel

Kommentera

Om man tex kastar för högt i förhållande till längden så kommer draget sluta dra lina när det börjat falla. Då trasslar multirullen. Det är ev väldigt liten skillnad mellan ett för "högt" kast och ett korrekt kast.

Kommentera

Ursprungligen postat av ramsis_iv Visa inlägg
                Om man tex kastar för högt i förhållande till längden så kommer draget sluta dra lina när det börjat falla. Då trasslar multirullen. Det är ev väldigt liten skillnad mellan ett för "högt" kast och ett korrekt kast.
                Trasslar, det är möjligt men man måste ju ha timing, ha tummen att bromsa med. Jag kastar självklart för högt ibland men då bromsar jag ju. Man kan inte jämföra haspelkast med multikast
                Haspel är ju rena semestern, man kan va hur usel som helst och ändå klara sig. Multi handlar om teknik och känsla Behärskar man multirullen så tycker jag att den är roligare att fiska med.
                Men smaken är som röven - klöven
                Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Jag har sen jag skaffat multi iaf blivit mycket bättré på att inte kasta för högt och har förlängt min haspelkastlängd med ca30-40% efter bara 2pass då jag fokuserade på at inte kasta för högt.

Det var det som var min poäng. Haspel är förlåtande. Inte multi. Kasten som blir för höga med multi eller haspel blir kortare. Jag har personligen svårt för att avgöra när jag ska börja bromsa vid ett för högt kast. Att vara berädd att bromsa innan den slår ner i vattnet är tillräckligt mycket att hålla reda på för mig.

Kommentera

Du har så rätt

Kan vara jäkligt svårt att inte kasta för högt ibland
                    Man blir så jäkla upprymd så man glömmer tekniken helt, och så säger det pang - TaDa! Skatboet Allan sedan

Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Karlminator, 2015-04-05, 20:45
                    8 svar
                    5 870 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RobertOnicala