Concept 6500 Använd 3 ggr säljes för 700:- min första amb. rulle jag tyckte att det var jätte svårt att kasta med denna därför säljer jag den, den finns i västerås, inte pruta! Billd finns i mitt foto album kvitto medfröljer...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
ambassadeur
Collapse
X
-
Såhär ligger det till!!!!!!!!
Anledningen till att det är svårt att kasta med den är för att du inte kastar ordentligt. Jag har samma problem och arbetar på det. Om du inte kan kasta ordentligt med en multirulle så kastar du inte ordentligt med haspel heller. Du kommer märka att om du lär dig kasta med multirullen så kommer dina kast med haspel oxå bli längre.
-
Varför skulle man kasta bättre med haspel om man kan kasta bra med multi?Ursprungligen postat av ramsis_iv Visa inläggSåhär ligger det till!!!!!!!!
Anledningen till att det är svårt att kasta med den är för att du inte kastar ordentligt. Jag har samma problem och arbetar på det. Om du inte kan kasta ordentligt med en multirulle så kastar du inte ordentligt med haspel heller. Du kommer märka att om du lär dig kasta med multirullen så kommer dina kast med haspel oxå bli längre.
Kommentera
-
Bra sagtUrsprungligen postat av Rosa Pantern Visa inläggVarför skulle man kasta bättre med haspel om man kan kasta bra med multi?
Inte alls samma sak
Man ska låta spöet kasta, alltid!!! Inte kroppen, då blir man snart sönderkastad!
Låt spöet göra jobbet.
Jag kan knappt kasta med haspel längre
Fabrikör Stava rules...
Kommentera
-
Trasslar, det är möjligt men man måste ju ha timing, ha tummen att bromsa med. Jag kastar självklart för högt ibland men då bromsar jag ju. Man kan inte jämföra haspelkast med multikastUrsprungligen postat av ramsis_iv Visa inläggOm man tex kastar för högt i förhållande till längden så kommer draget sluta dra lina när det börjat falla. Då trasslar multirullen. Det är ev väldigt liten skillnad mellan ett för "högt" kast och ett korrekt kast.
Haspel är ju rena semestern, man kan va hur usel som helst och ändå klara sig. Multi handlar om teknik och känsla
Behärskar man multirullen så tycker jag att den är roligare att fiska med.
Men smaken är som röven - klöven
Fabrikör Stava rules...
Kommentera
-
Jag har sen jag skaffat multi iaf blivit mycket bättré på att inte kasta för högt och har förlängt min haspelkastlängd med ca30-40% efter bara 2pass då jag fokuserade på at inte kasta för högt.
Det var det som var min poäng. Haspel är förlåtande. Inte multi. Kasten som blir för höga med multi eller haspel blir kortare. Jag har personligen svårt för att avgöra när jag ska börja bromsa vid ett för högt kast. Att vara berädd att bromsa innan den slår ner i vattnet är tillräckligt mycket att hålla reda på för mig.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Nu finns chansen att förvärva en som många anser bästa motorisborren.
Husqvarna 326AI25 med Mora...3 Foton-
Kanal: Säljes - Fiskesnack.com
2026-02-08, 17:32 -
-
Hej, säljer UT-vev, 45 mm slaglängd, med tillhörande låsbleck och skruv, för Ambassadeur. Är vänstervev,...3 Foton
-
2025-11-24, 20:45 -
-
av HobbyholgerSuttit på en Bålstatrailer 1350. Finns i Spånga men kan transporteras mot Linköping. 500kr4 Foton
-
2025-10-14, 07:17 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Karlminator, 2015-04-05, 20:45
|
8 svar
5 870 visningar