Karp mellan 2 pch 20 cm säljes. PMa om ni är instresserade!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Småkarp
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Karpfäst Visa inläggHar du börjat få upp karp än på smultronställena?
Har inte fiskar en men va där ida å såg mkt fisk
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ramsis_iv Visa inläggnät fiskar du dem?
jag ska inte köpa nån (nu) men jag vill ha lite info endå.
Är de för dammar eller akvarier du säljer dem? äter de mycket? är de svårskötta? kan man ha dem med aborrar och, löjor, småbraxen och mörtat?
Nejnej nätfiskar dem inte. Det är du själv som bestämmer vad ni vill ha dem till. Vet inte hur mkt dem äter och tror inte dem är särskilt svårskötta vi har haft typ 3 kílos i 2-3 veckor och inte behövft mata dem så mkt och dem har klarat sig utmärkt! Tror inte det är några problem att ha dem tilsamans med dem fiskarna.
Kommentera
-
Man får inteflytta den till vatten där det redan finns fisk. Men man kan gräva en stor grop i träprården ha i en massa grus, fylla med vatten och ha i fiskar. jorden 0,6m ner är "frost-fri på vintern så 2-3m djup borde räcka. med man lär gör det djupt, ev ha syerpumpar pch dagligen mata dem. Har funderat på att ha karo dam när jag flyttar till nått ställe med mycket mark.
Kommentera
-
Du måste väl fortfarande söka tillstånd och endast använda "kontrollerad/godkänd" fisk.Ursprungligen postat av ramsis_iv Visa inläggMan får inteflytta den till vatten där det redan finns fisk. Men man kan gräva en stor grop i träprården ha i en massa grus, fylla med vatten och ha i fiskar. jorden 0,6m ner är "frost-fri på vintern så 2-3m djup borde räcka. med man lär gör det djupt, ev ha syerpumpar pch dagligen mata dem. Har funderat på att ha karo dam när jag flyttar till nått ställe med mycket mark.sigpic
Kommentera
-
Pöl ? hur stor och djup är pölen?Ursprungligen postat av ramsis_iv Visa inläggGäller det även om man slänger ner det i en pöl dr det inte finns annan fisk?
jag har bara samlat info från olika forum där de flesta är överens om det mesta jag skrev men jag är osäker på just den delen.
Det är inte så bara att släppa ut fisk i vatten med redan fisk eller utan.
Just fisklösa pölar kan hysa grodor,salamandrar som är kännsliga och många eller dom flesta amfibier är hotade,fridlysta.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej, säljer UT-vev, 45 mm slaglängd, med tillhörande låsbleck och skruv, för Ambassadeur. Är vänstervev,...3 Foton
-
Kanal: Säljes - Fiskesnack.com
2025-11-24, 20:45 -
-
av HobbyholgerSuttit på en Bålstatrailer 1350. Finns i Spånga men kan transporteras mot Linköping. 500kr4 Foton
-
2025-10-14, 07:17 -
-
av JohnnyHSuperfint Winston Boron III LS 8 fot klass 4 med "skeleton" reel seat. Spöet är i så gott...1 Foto
-
2025-09-16, 17:42 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Karlminator, 2015-04-05, 20:45
|
8 svar
5 860 visningar