handgjord kniv - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

handgjord kniv

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• handgjord kniv

Kniven är nu såld..Denna blev färdig förra veckan. Ska hitta en ny ägare. Skaft av pockenholtz,mässing. Blad är kolstål ca 10cm och mycket vasst. Slida av rårandsläder och mässing. Hela knivens längd är ca 22cm som en bra kniv ska vara. Ge mig ett bra bud så kanske jag säljer den.
    min hemsida är www.knivmakareliljas.dinstudio.se
    mvh Kimmo Lilja

Senast ändrad av kimmolilja; 2008-05-09, 23:06.

Helvetica vilka snygga knivar. När man ser bilderna på din hemsida nästan skiner knivarna av kvalité, inte utan att man blir lite sugen på en "investering".

Förresten, vad jag vet om kolstålsblad är lite begränsat. Rostar det? Har för mig att kolstål är krav vid jakt, men samtidigt lite jobbigt vid fiske i saltvatten... kan dock vara ute och snurra!

Kommentera

Förresten, jag bjuder 1.550 SEK inklusive frakt oavsett (om den rostar) för kniven ovan! PM:a om du är intresserad.

MVH

Kommentera

re

Hej Muskytracker.
        Har fått ett intresse redan mailat men inget bud än från denna. Har noterat ditt bud och hör av mig .

Ha de
        mvh Kimmo Lilja

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
          Förresten, vad jag vet om kolstålsblad är lite begränsat. Rostar det? Har för mig att kolstål är krav vid jakt, men samtidigt lite jobbigt vid fiske i saltvatten... kan dock vara ute och snurra!
          Kolstål rostar... men kan bli mycket vasst. Något mjukt också.
          Viktigt att man ser till att torka av kniven å hålla den torr när du lägger bort den efter en tur.
          >>>>>>>>>><<<<<<<<<<

http://fiske.makkes.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
            Kolstål rostar... men kan bli mycket vasst. Något mjukt också.
            Viktigt att man ser till att torka av kniven å hålla den torr när du lägger bort den efter en tur.
            >>>>>>>>>><<<<<<<<<<

http://fiske.makkes.se/

Kommentera

Har själv under åren gjort många knivar på både kolstål och rostfritt. Finns lika många åsikter om kolstål eller rostfritt som vilken färg man ska ha på slipsen. Efter mycket erfarenhet av både jägare och fiskare plus min egen erfarenhet av de båda intressena, så finns det inget rätt eller fel. Kolstål får man till en perfekt skärpa på nolltid medan rostfritt är lite hårdare ocg därför svårare att skärpa. Däremot så håller skärpan lite längre på rostfritt när man väl får den skarp. kolstål rostar om man inte tar hand om det, själv torkar jag bara av den mot byxbenet eller dylikt och då är det garanterat inget problem. Jag tycker båda sorterna är bra men har en liten förkärlek till kolstål för när jag är ute i skogen eller fiskar så vill jag ha ett blad som är lätt att skärpa mot ett brynsten när det behövs. Vill ju inte stå där svettas för att få kniven skarp. Rosten är som sagt inget problem om man bara torkar av den efter användning. Som sagt, många åsikte finns det om detta men det är en smaksak.
              Som ni sr på min hemsida så är det väldigt mycket olika material jag använder. Allt från masurbjörk, andra svenska trädslag och trädslag från andra delar av världen. Horn från olika arter och metaller som mässing, silver,koppar,aluminium, nickelsilver, tenn mm....

ha en bra dag alla mvh Kimmo Lilja

Kommentera

Hej Muskytracker

Hej Muskytracker. Försökte maila dig precis men fick meddelande om att du hade för mycket mail i din inkorg så jag kunde inte pm dig. Om du fortfarande är intresserad så pm till mig. mitt telenr: 011-184218 mob 0705297280
                Kan gå ner så lågt som 1600 kronor inklusive frakt.
                mvh Kimmo Lilja

Kommentera

Jag tar den för 1.600 SEK inklusive frakt. Testa att PM:a mig igen, har rensat i korgen nu.

MVH

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Karlminator, 2015-04-05, 20:45
                  8 svar
                  5 861 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg RobertOnicala