BOMBER Jerk "Herky Jerky" nu hos www.trumman.com! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BOMBER Jerk "Herky Jerky" nu hos www.trumman.com!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hårda ord använder jag inte Patrick !
    De skulle kunna vara värre, jag skulle kunna skriva om stämningar mm som OF hotat med.
    Att sedan försöka få detta till något projekt från 70-talet är ren bluff.

Man kan inte i en jävla massa år vara betesgestapo för att sedan vända kappan när man kan sälja produkten själv. OF skall ha Cred för att han under många år endast sålde orginal av bra kvalitet. Sen att han inte platsar på en reklambyrå med sin smidighet är en annan sak.

Tyvärr är OF den person som jämt gör sig ovän med folk i sin omgivning.
    Nu menar jag absolut inte mig, för jag gillar gubben på mitt egena lilla sätt trots alla tjafs vi haft under åren. Men när vi väl ses så är det ett handslag och inget bråkande.

Men försök inte få detta till något projekt från Bombers sida, du vet att jag känner till sanningen.
    Det är en total ripoff och inget annat tom färgerna med nåpgra undantag.
    Man kan alltid rida på någon annas marknadsföring.
    Sen tänker jag inte kasta någon skugga på ni som fiskar med det, alla gör sina egna val.

OF stå för det du alltid gjort tidigare gällande kopior och slingra dig inte jämt som en hal snok.
    Rolèn gjorde sama sak med Zalt som kopierades av Danska företag, för att sedan själv börja sälja kopior.

Sedan så känner jag till att detta ärende redan är uppe rättsligt.
    Om det blir bedömt som en kopia blir även återförsäljare ansedda som skyldiga!

LÅGT LÅGT LÅGT

Mvh

J
    Senast ändrad av Gös Jonas; 2009-09-18, 15:39.

Kommentera

Ursprungligen postat av KnudorFnugelfufen Visa inlägg

Bring it on.
      ...and enter OF?...

[FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
      -Ta med skräpet hem.
      -Var ödmjuk.
      -Njut. Sluta hetsa o stressa.
      -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]

http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

Kommentera

Hur fan ska CWC kunna vinna den fighten rättsligt när Buster Jerk är en plastkopia av Topper med lite mer sjunk? Räcker det med att byta material för att kunna hävda mönsterskydd? Borde väl vara Aad Dam som skall stämma CWC?
        Allt är mört som glimmar!

Kommentera

...med det inte sagt att Herky jerky är något annat än en rip på BJ...
          Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Ar ingen advokat men tror inte att tva fel gor ett ratt. Vad jag fattar sa ligger det rattsliga ratt langt framme det kommer handa grejor i oktober. Jag vet att pa AB kommer de inte saljas. Personligen tror jag inte ens detta ar ett bomber bete utan ett rent wiggler bete. Kolla fargerna de ar ju rent av lojliga exact likadana. Tycker det ar sa trist.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jenk Visa inlägg
              Ar ingen advokat men tror inte att tva fel gor ett ratt. Vad jag fattar sa ligger det rattsliga ratt langt framme det kommer handa grejor i oktober. Jag vet att pa AB kommer de inte saljas. Personligen tror jag inte ens detta ar ett bomber bete utan ett rent wiggler bete. Kolla fargerna de ar ju rent av lojliga exact likadana. Tycker det ar sa trist.
              Jo, fast de tre sista färgerna på på sidan är ju gamla Bombergodingar. Blir faktiskt sugen på att köpa dom, vet ju hur jävla bra just dom färgerna var förr i tiden när man körde Bomberwobbler i Mälaren.

Men i övrigt är det rent löjligt hur det kopieras kors och tvärs. Det fånigaste är ju förstås när de som gapar mest om kopior (typ OF och Zaltgubben) helt plötsligt gör en tvärvändning,

Kommentera

Nej, det fånigaste är att man ens lägger tid och pengar på att plagiera och marknadsföra ett jerkbete när TUBING-vågen står bakom hörnet.ALLA insatta vet att de enda betestyper värda att kopiera är TUBER, eller underfamiljer till TUBER, som exempelvis TOADS.
                Senast ändrad av Stenbocken; 2009-09-19, 00:23. Anledning: Spelling
                Skräddarsydda företagsaktiviteter och konferenser - www.eventguiden.com

Kommentera

Jäkla tjat om Tubing, veckans Buzz-word.

Vem skriver första artikeln om Tubing och får fett med CRED för att ha infört metoden ?

Kommentera

Är det inte så att gubben OF, börjat inse att det är dags och tänka på "jerktrenden" nu först?
                    Det tar ju tid för o lära gamla hundar o sitta. Jag håller med dig GJ. Jag gillar "gäddproffessorn" på mitt sätt. Fast jag kan bli jäkligt trött på hans ego. Förlåt OF. Men jag tror du hört värre kritik en ifrån mig.
                    Har ju sett hur du och GJ bråkat här bl a. Men jag välkomnar dig in i jerkträsket. Suick thriller kanske inte har sålt så bra? Jag tror att Bomber herky jerky, kanske blir en succé. För det priset iaf.
                    Senast jag läste en tråd här inne, så kostade en Buster jerk 149 på BeOutdoor. Samma pris hos min lokala handlare. Är det bara Söders och dom andra mindre butikerna som har kvar dom för 139? Jaja, en tia mer eller mindre, men vill man köpa 3-4 st så skjuter det ju på. Kanske dags och börja sälja lite jerkbaitspön oxå, OF? Varför säljer du inga rullar för?

Kommentera

Vem skriver första artikeln om Tubing och får fett med CRED för att ha infört metoden ?
                      Redan gjort.
                      Skräddarsydda företagsaktiviteter och konferenser - www.eventguiden.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Karlminator, 2015-04-05, 20:45
                      8 svar
                      5 875 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RobertOnicala  
                      Startad av Urbaniz, 2022-07-30, 02:03