Jag har lyckats komma över ett hus på sjötomt i småland.
Fiskat en del där tidigare, gös, gädda och aborre finns det gott om.
Nu till det självklara: Båtköp!
Båten kommer användas både av familj (2 mindre barn) för fiske, men kanske främst när jag själv är ute och fiskar. Ngn kompis kanske får följa med om de är snäll. Mycket bottenbete, mkt kast, en del dragning. Mkt bete med barnen.
Sjön är inte super stor, lite mindre än 1 mil från en sida till den andra.
Båten kommer ligga på tomten vintertid, och aldrig flyttas.
Jag har tittat lite på aluminium. Svärfar som fiskar mkt avråder starkt då jag inte ska flytta båten + att han anser det vara hemsk känsla att sitta i när man dragar.
Så: Vad bör jag titta på? Vilken storlek bör jag titta på?
Budgeten är lite osäker, max är väl runt 100K. Elmotor har jag sedan tidigare.
Edit: Krav är att båten ska kunna ha elmotor när det behövs, vi åker upp en del i några åar och där är elmotorn ett måste för mig.
Fiskat en del där tidigare, gös, gädda och aborre finns det gott om.
Nu till det självklara: Båtköp!
Båten kommer användas både av familj (2 mindre barn) för fiske, men kanske främst när jag själv är ute och fiskar. Ngn kompis kanske får följa med om de är snäll. Mycket bottenbete, mkt kast, en del dragning. Mkt bete med barnen.
Sjön är inte super stor, lite mindre än 1 mil från en sida till den andra.
Båten kommer ligga på tomten vintertid, och aldrig flyttas.
Jag har tittat lite på aluminium. Svärfar som fiskar mkt avråder starkt då jag inte ska flytta båten + att han anser det vara hemsk känsla att sitta i när man dragar.
Så: Vad bör jag titta på? Vilken storlek bör jag titta på?
Budgeten är lite osäker, max är väl runt 100K. Elmotor har jag sedan tidigare.
Edit: Krav är att båten ska kunna ha elmotor när det behövs, vi åker upp en del i några åar och där är elmotorn ett måste för mig.

Kommentera