Visa upp era träskbåtar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era träskbåtar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Visa upp era träskbåtar

    Ytterligare en visa upp tråd, men nu handlar det inte om rundgavlade skönheter eller blänkande relingslösa vrålåk på sjön utan raka motsatsen.
    Visa upp era enklare båtar och era innovativa lösningar för att göra dom fiskedugliga.
    Här är ingen båt för skruttig, det viktigaste är funktionen.
    Imorgon kommer en av mina träskbåtar som är tänkt att bli 2023 års biltaksbåt upp .

  • #2
    Kul! Så fort jag får lite fotoljus ute på tomten ska jag försöka ta några bilder på några olika flottar...

    Kommentera


    • #3
      Click image for larger version

Name:	uzh1697ioie91.jpg
Views:	1720
Size:	662,2 KB
ID:	2613044Click image for larger version

Name:	image_107063.jpg
Views:	1764
Size:	3,56 MB
ID:	2613043 Här är min predatorräser, lite otympligt att ta den på taket, men det funkar i brist på plats att förvara en trailer.

      Kommentera


      • #4
        Click image for larger version

Name:	DSC_0234.JPG
Views:	1438
Size:	2,82 MB
ID:	2613077Click image for larger version

Name:	DSC_0228.JPG
Views:	1410
Size:	2,46 MB
ID:	2613078Click image for larger version

Name:	DSC_0227.JPG
Views:	1427
Size:	2,54 MB
ID:	2613079
        hjälpte en markägare att bli av med denna från sina ägor i somras, den var då täckt i mossa och det ruttna trädet som den låstes fast i innan den glömdes bort låg nu och ruttnade över båten.

        Den är väldigt lätt och tanken är att göra en duglig takbåt av den.
        Enda ingreppet jag hittills gjort är ett fäste för elmotor i fören och en ny främre toft.
        Det tryckta virket runt relingen är delvis ruttet på sina ställen och är inget vidare väl utfört så detta kommer ändras på.
        ​​​​​​

        Kommentera


        • #5
          Min lilla HR 325. Väldigt trevlig liten båt. Enda nackdelen är att toften längst bak är så otroligt låg så man knappt kan sitta där. Löst problemet med en rejäl regel som jag monterat en stol på. Nu sitter man som en kung. Grabben får visa upp. Fäste för ekolod och spöhållare är också monterad

          Bifogade filer

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
            Enda nackdelen är att toften längst bak är så otroligt låg så man knappt kan sitta där
            Detta problem upplever jag i många små roddbåtar, har bla en jofa 370 som lider av detta problem. Även aluminiumbåten jag postade tidigare har samma problem och man sitter nästan med knäna i hakan.
            Tänkte höja dessa med cellplastskivor av den hård sorten, så blir det även något värmande vid kallt väder, samt agerar flytelement då detta saknas i båten.

            Kommentera


            • #7
              Click image for larger version  Name:	20220824_083950.jpg Views:	0 Size:	2,27 MB ID:	2613143

              Jag köpte en superrobust liten båt i sommar. Den är 340x140 och helt byggd i 4mm alu. Kör den med en 6hk 4t (planar tyvärr inte) och jag är jättenöjd. Funkar bra att spinnfiska 2pers, men det gäller att stuva utrustningen smart då.
              Kör den på en Tk600 trailer men skulle kanske lika gärna bara dra den i ett rep efter bilen

              Båten heter "Båtsman 12" och den har 6st spöhållare och 6st mugghållare insvetsade som är riktigt fiffigt.
              Senast ändrad av Test005; 2022-12-07, 10:37.

              Kommentera


              • #8
                Båtsman!! Vilka båtar. Var nära att köpa en sådan för många år sedan. Båtsman 14 tror jag den hette. Tyckte det var lite långt att åka. Tror de tillverkades i Sundsvall? Men har ångrat det många gånger. Nu tror jag att de är nedlagda tyvärr.

                Kommentera


                • #9
                  Ja det stämmer. Har googlat lite och tror de gjordes i Hudiksvall. Nedlagda nu tyvärr.

                  Finns nog ingen tillverkare nuförtiden som slår dem på fingrarna i materialtjocklek och hur stadigt allt är gjort. Rekommenderar köp om du kommer över en till salu.

                  Kommentera


                  • #10
                    Min lilla Terhi 375 som är lite förbättrad med stol, elmotor och portable elektronik, Echomap 9sv och livescope.

                    Click image for larger version

Name:	IMG_20210904_125059__01_resize_30.jpg
Views:	1584
Size:	705,0 KB
ID:	2613193

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 734 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka
                     
                    Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
                    10 svar
                    14 643 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Huotaris, 2016-05-26, 10:49
                    694 svar
                    198 070 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg nybörjare-igen  
                    Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                    27 svar
                    14 077 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Mudwater  
                    Startad av mickedykare, 2020-02-17, 21:34
                    16 svar
                    3 510 visningar
                    4 gillar
                    Senaste inlägg Dannii578  
                    Arbetar...
                    X