Anytec 530SP Fishing - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Anytec 530SP Fishing

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
    Säkert jättefin, men...
    Känns som att fiskedäcket är för högt. Kan tänka mig att det är krångligt att landa fisk i hårt väder så högt upp.
    Sen lär väl priset vara för högt för oss som föredrar att fiska framför att jobba

Men det är väl så det blir när fiskebåtar designas av båtfolk ist för fiskare...

Den är framtagen i samarbete med Pierre Reif...

Explore our blog for the latest insights on webshop products and industry recommendations. Stay updated with frequent articles to enhance your online shopping experience.

Kommentera

Säkert jättefin, men...
      Känns som att fiskedäcket är för högt. Kan tänka mig att det är krångligt att landa fisk i hårt väder så högt upp.
      Sen lär väl priset vara för högt för oss som föredrar att fiska framför att jobba

Men det är väl så det blir när fiskebåtar designas av båtfolk ist för fiskare...
      Klart den kostar pengar, och inget för min plånbok, men håller inte med om däcket, perfekt med lite översikt, bara att skaffa en håv med längre skaft, eller kliva ner på det aktre däcket när bamsingarna ska upp ur havet.....

Kommentera

Nu var det ju ett tag sen, men har sen inlägget i februari knallat runt i en och den är såklart jättefin!
        Skulle lätt byta in min Crescent 425 sport mot en... Även om den saknade motor =)

Kommentera

Nu var det ju ett tag sen, men har sen inlägget i februari knallat runt i en och den är såklart jättefin!
          Skulle lätt byta in min Crescent 425 sport mot en... Även om den saknade motor =)
          Och jättedyr förstås....... så jag behåller min ryds plastbalja tills vidare...

Kommentera

Skulle inte vilja ha den om jag så fick den gratis, skulle såklart ta emot den men sälja den omgående och köpa en bra båt som är säker, funktionell och anpassad för fiske, 530 fishing är inget av det ovan nämnda ;-(

Kolla det jag skrev och några andra med i en annan tråd om denna misslyckade konstruktion, den bygger på deras 522 skrov som är lite förlängt men ändå undermåligt och närmast odugligt ur sjösäkerhetssynpunkt och jo jag har testkört flertalet av deras modeller med olika motoralternativ och skulle aldrig komma på tanken att köpa en Anytech.

Villa man ha status vid bryggan och kunna skryta med att ha betalat mest pengar (läs överpris) för sin båt är den rätt, men vill man ha en funktionell fiskemaskin för vettiga pengar så finns det dussintals andra båtar som är överlägset bättre, det är iaf vad jag föredrar och så var det det här med säkerheten jag är rädd om mitt liv för jag har bara ett därför går Anytech bort!

Kommentera

Rospigg: vad har du kört för båtar där du inte känner dig trygg?

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
                Skulle inte vilja ha den om jag så fick den gratis, skulle såklart ta emot den men sälja den omgående och köpa en bra båt som är säker, funktionell och anpassad för fiske, 530 fishing är inget av det ovan nämnda ;-(

Kolla det jag skrev och några andra med i en annan tråd om denna misslyckade konstruktion, den bygger på deras 522 skrov som är lite förlängt men ändå undermåligt och närmast odugligt ur sjösäkerhetssynpunkt och jo jag har testkört flertalet av deras modeller med olika motoralternativ och skulle aldrig komma på tanken att köpa en Anytech.

Villa man ha status vid bryggan och kunna skryta med att ha betalat mest pengar (läs överpris) för sin båt är den rätt, men vill man ha en funktionell fiskemaskin för vettiga pengar så finns det dussintals andra båtar som är överlägset bättre, det är iaf vad jag föredrar och så var det det här med säkerheten jag är rädd om mitt liv för jag har bara ett därför går Anytech bort!
                Har hört annan kritik mot deras 522 skrov, men också andra som varit sjukt nöjda med 622, 750 för att inte tala om 860 skrovet. Själv har jag bara kört 750 o på blankt vatten, det var en härlig upplevelse.....
                Kan du precisera din kritik om sjösäkerhet etc. Att de har ett närmast löjligt högt pris är väl ingen nyhet för någon.....
                Har inte kört 530, men varit ombord, och skulle gärna prova att fiska ifrån den, men skulle jag ha en själv skulle jag ha ett räckverk runt kastdäcket att ta stöd mot när det rör sig...... men intresserad av konstruktiv kritik.... så lär man sig när det är dags att köpa.....

Kommentera

Skriver bättre svar ikväll, har bara ipaden nu som är pillig att skriva på.

Kommentera

Jag va och provkörde en 530 i nynäshamn förra hösten/vintern. Kallt som satan och det blåste 13-15 m/s med bra grov sjö. Killen som va med från norberg nilsson ville kliva av en efter vi kört en liten sväng, sen blev det att provköra ordeltligt Full mutter med tre personer i både mot och medsjö(ca34-35 knop) va verkligen inga problem. Sidsjö va som det brukar lite surfing och inte lika mycket fart/gas men det va inte heller nå problem. Grym båt är allt jag kan säga. Jag kör själv en Hawk540 och skulle byta om jag hade råd Skulle dock aldrig köpa en 530 med mindre motor än 115 då jag tyckte att den yamaha 100 som satt på fick båten att kännas lite trött upp ur vattnet trots att den varvade 5900 på full gas.

Kommentera

Ursprungligen postat av Ben Hur Visa inlägg
                      Jag va och provkörde en 530 i nynäshamn förra hösten/vintern. Kallt som satan och det blåste 13-15 m/s med bra grov sjö. Killen som va med från norberg nilsson ville kliva av en efter vi kört en liten sväng, sen blev det att provköra ordeltligt Full mutter med tre personer i både mot och medsjö(ca34-35 knop) va verkligen inga problem. Sidsjö va som det brukar lite surfing och inte lika mycket fart/gas men det va inte heller nå problem. Grym båt är allt jag kan säga. Jag kör själv en Hawk540 och skulle byta om jag hade råd Skulle dock aldrig köpa en 530 med mindre motor än 115 då jag tyckte att den yamaha 100 som satt på fick båten att kännas lite trött upp ur vattnet trots att den varvade 5900 på full gas.
                      Har väl också en känsla av att anytech skrov kräver en del av sin förare, men jag uppfattar annars båtarna som gångbara i riktigt fulväder, om man vet vad man pysslar med. Men kanske kan bli lite farligt om man inte kan och vet att behandla farten i gropig sjö......
                      Ska bli intressant att läsa Rospiggs synpunkter.....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Mikael, 2009-06-06, 21:18
                      13 svar
                      10 869 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup