Tips på högtryckstvätt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på högtryckstvätt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på högtryckstvätt

Tjabba!

Undrar vilket märke och modell på högtryckstvätt som är rekommenderat att köpa i dagens läge.

Högtryckstvätten skall användas till allmänt tvättande av saker som barnleksaker, båtar, bilar, altaner mm.

Vilken använder du och varför?

Mvh R

Köp ingen Kärcher, ägde en som jag varje vår fick lämna in för lagning.
    Gummitätningen torkade sönder över vintern så den läckte o fick inte upp trycket.
    när den inte fungerade tredje våren så köpte jag en Nilfisk istället, inga problem med den.
    Min granne hade samma strul med sin Kärcher.

Kommentera

Har kört min Kärscher i över 10 år och enbart till sjövatten alltså bräckt östersjövatten och den har aldrig krånglat, trots att den egentligen är gjord för sötvatten. Det går att köpa nya tillbehör nu som passar till min gamla modell så jag säger kör på en kärscher för kvaliteten och köp den kraftigaste modellen Du har råd med för det går alltid att dra ner arbetstrycket vid tvätt av ömtåliga saker men det behövs när Du ska tvätta båt mm.

PS Polaren har också kärscher och använder den på samma sätt även hans har hängt med i +10 år DS

Kommentera

Får nog hålla med KB....köp inte en Kärscher....vi köpte en till jobbet och eftersom den gick sönder på en gång fick vi en ny...men inte heller den höll ett år...grannens höll dock hela två säsonger innan den började jävlas....min Alto/Nilfisk vet jag inte hur många år jag haft...7-8-9 kanske och den har aldrig krånglat....men man kan ju ha tur/otur med vilket märke som helst...
        Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Min Kärcher K5 håller utmärkt år efter år. Bra pris, 140 bar i tryck och extra munstycken är sopbilliga på Blocket .

Kommentera

En ordentlig modell har jag nog tänkt mig är inte värt o köpa dom små i längden.
            Man ska komma ihåg att använda filter på vattnet in och göra den trycklös innan bortstuvning så håller packningar etc.

Ingen som testat stil eller clean?

Kommentera

Vad får det kosta? De e mycket det som avgör vad du får
              Kärscher har ju både proffs och hobbymaskiner. Köper du en hobbytvätt så antingen håller den eller inte. Kör du en högvarvig så är det troligt en hobbymaskin.
              Kränzle kör jag själv med Kränzle K2160 TST men den har jag oxå i jobbet, lite onödigt dyr för hemmet.
              Men kolla deras billigare tvättar, dom är gjorda för proffs om du vill ha en bra tvätt som kommer att hålla i alla år + att det finns reservdelar att få tag på.

Kommentera

Ursprungligen postat av trigger Visa inlägg
                Man ska komma ihåg att använda filter på vattnet in och göra den trycklös innan bortstuvning så håller packningar
                Jaahaa! Tänkte inte på det.

Edit: kanske bäst att skriva att det ska läsas med en stor portion ironi.
                Senast ändrad av Guest; 2014-11-08, 20:08.

Kommentera

Man kanske inte heller ska förvara f-nskapet för varmt, tex i pannrum etc.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inlägg
                    Man kanske inte heller ska förvara f-nskapet för varmt, tex i pannrum etc.
                    Stämmer nog, men finns det gamla hederliga pannrum längre?
                    Hade själv ett för ca. 15 år sen innan det blev bergvärme.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
                    10 svar
                    16 039 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Huotaris, 2016-05-26, 10:49