Jädrar vad ni gör det svårt för er 
Om båten alltid förvaras på trailer finns ingen anledning att använda det man i dagligt tal kallar "bottenfärg", d.v.s. färg vars syfte är att förhindra beväxning. Sådan typ av färg finns av fast eller polerande typ, där det förra används på snabbgående båtar och den senare på långsamtgående eller deplacerande båtar (segelbåtar, snipor o.s.v.).
Om jag fattar rätt så skall färgen bara vara för utseende och eftersom du redan slipar hela botten, så är mitt tips att bara måla rätt på på skrovet med t.ex. 2-komponents PU-färg. Epoxiprimer har man för att förhindra vatteninträngning i laminatet och för att det ska fungera behöver du lägga 5-6 lager. Helt onödigt på en båt som inte ligger i sjön hela tiden.
Ett tips är också att inte slipa gammal bottenfärg. Det tar för lång tid och är svårt ohälsosamt. Använd en skrapa med hårdmetallskär istället, det går betydligt snabbare.

Om båten alltid förvaras på trailer finns ingen anledning att använda det man i dagligt tal kallar "bottenfärg", d.v.s. färg vars syfte är att förhindra beväxning. Sådan typ av färg finns av fast eller polerande typ, där det förra används på snabbgående båtar och den senare på långsamtgående eller deplacerande båtar (segelbåtar, snipor o.s.v.).
Om jag fattar rätt så skall färgen bara vara för utseende och eftersom du redan slipar hela botten, så är mitt tips att bara måla rätt på på skrovet med t.ex. 2-komponents PU-färg. Epoxiprimer har man för att förhindra vatteninträngning i laminatet och för att det ska fungera behöver du lägga 5-6 lager. Helt onödigt på en båt som inte ligger i sjön hela tiden.
Ett tips är också att inte slipa gammal bottenfärg. Det tar för lång tid och är svårt ohälsosamt. Använd en skrapa med hårdmetallskär istället, det går betydligt snabbare.
Kommentera