Plastbåt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Plastbåt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Plastbåt

    har en plastbåt som jag ska renovera lite med lite hål där o här jag har koll på plast glasfiber o härdare men kan någon tala om för mig vad gel o topcoat är för nåt och är det nåt som jag ska använda ??


    och om nån kan förklara hur mycket härdare med hur mycket mängd plast är det 1 dl härdare på 1 L plast ? ?

    //Fredrik

  • #2
    gel eller top -coat är ytfinishen som man lägger på sist. Dvs. Ytskiktet på en glasfiberbåt.

    Kommentera


    • #3
      Tar du 1dl härdare till en liter plast finns det nog risk för att skiten tar eld. Har för mig att det skall vara 1-2 procent härdare.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av lewzer Visa inlägg
        har en plastbåt som jag ska renovera lite med lite hål där o här jag har koll på plast glasfiber o härdare men kan någon tala om för mig vad gel o topcoat är för nåt och är det nåt som jag ska använda ??


        och om nån kan förklara hur mycket härdare med hur mycket mängd plast är det 1 dl härdare på 1 L plast ? ?

        //Fredrik
        Gelcoat är den färgade plast som formen målas med innan själva plastningen av skrovet dvs det bildar den blanka utsidan av skrovet topcoat är den färgade plast som avslutar på insidan inne i skrovet brukar man se en grövre yta täckt med pigmenterad plast denna skiljer sej från gelcoat i och med att vax tillsättes för att få bort klibbigheten på insidan.
        På en liter plast tillsätter du ca 2-3% alltså 2-3 centiliter härdare ungefär beroende på fabrikat använd mätglas finns att köpa där plasten säljs
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
        26 svar
        13 553 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Klant84
        av Klant84
         
        Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
        20 svar
        1 991 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Amiala
        av Amiala
         
        Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
        2 svar
        284 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Old Firehand  
        Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
        34 svar
        4 225 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sundström76  
        Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
        2 svar
        349 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Eino
        av Eino
         
        Arbetar...
        X