Ryds 435 dl - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ryds 435 dl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ryds 435 dl

    Hej! Har någon erfarenheter av Ryds 435 dl. Jag har hört en del om Ryds dåliga kvalitet på gamla båtar men hur är d med dom nya.

  • #2
    ja stämmer dålig kvaliter ser båt men den är bra för fiskebåt där..

    Kommentera


    • #3
      Är det ingen som vet något om denna båten? Funderar nämligen på att köpa en!

      Gillar planlösningen eftersom den passar för jerkbait fiske!
      Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
        Är det ingen som vet något om denna båten? Funderar nämligen på att köpa en!

        Gillar planlösningen eftersom den passar för jerkbait fiske!
        Har ingen själv men väl grannen och den går bra som passbåt ut till ön över en mindre fjärd, lättdriven som de flesta båtar med den bottenprofilen men den gillar inte vågor och hårdare väder för då slår det rejält och njurbältet bör spännas på


        Körde häromddagen storasyster av den serien och var inte direkt imponerad av sjöegenskaperna och då blåste det inte mycket men den gick klart sämre i sån sjö än min Sun Buster R som är över halvmetern kortare men så har ju Bustern V botten

        Så mitt råd blir välj något annat om Du vill känna Dig säker och trygg under Ditt fiske i mellan/ytterskärgården samt få en komfortabel resa utan bestående ryggskador även när höstvindarna friskar i och sjön bygger på!!

        Kommentera


        • #5
          Mjo men denna var tänkt för en insjö, i och för sig kan det ju blåsa där också! Jag borde nog ha sagt att vi redan har en Buster XXL men jag tänkte att en Ryds 435 dl kunde lämpa sig för lite jiggfiske, jerkbait fiska kräftor osv! Då är ju vår Buster lite klumpig...

          Tänkte utrusta den med elmotor osv..
          Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

          Kommentera


          • #6
            Grävlingen, sjö och sjö. Finns ju större och mindre sjöar. På större sjöar som Dreviken är den gångbar. Men ska du ut på ännu större vatten som Mälaren är det inget att yvas över.
            Då ska du ha en större båt med annat skrov.
            Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
              Grävlingen, sjö och sjö. Finns ju större och mindre sjöar. På större sjöar som Dreviken är den gångbar. Men ska du ut på ännu större vatten som Mälaren är det inget att yvas över.
              Då ska du ha en större båt med annat skrov.
              Som sagt har tillgång till en Buster XXL, En ryds 435 dl skulle främst användas som jerkbåt/jigg/kräftfiske på sjön Östra lägern (lite mindre vatten) och liknande!

              NÅGON som har något mer att säga om just båten mer än att den saknar V-botten och att den inte är lämpad för större vatten? Exempelvis finurliga detaljer eller diverse problem?

              Tack Tack!
              Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

              Kommentera


              • #8
                Jag har en sådan från -95 och har haft den i ca 4 år nu med ca 50 fiskepass/år.
                Har den på trailer vilket funkar fint, ganska lättrailad båt.
                20 hk 2-takt yamaha. Är lite litet enligt mig. Räcker om man bara är 2 pers men planar inte med 3. En 30 hk 4-takt har funnits i mina planer men har bestämt mig för att byta båt istället.

                Båten är kanon att spinnfiska och trolla med, 2 pers är optimalt, men 3 st får plats utan några problem. Bra planlösning och stabil. Har byggt grabbräcken med spöhållare i rostfritt. Har frontmonterad 55 lbs elmotor samt en liten 30lbs där bak, för liten men räcker till små förflyttningar när man spinn/jerkfiskar.
                Vill du ha hjälp med hur man bygger fästen så har jag foto på allting.

                Ska sälja min framåt våren, är du intresserad så hör av dig. Ligger på en stabil EU-trailer.

                //Anders
                www.pikewallis.se

                Kommentera


                • #9
                  Är det mittpulpet på den från -95 ?? Sen är jag väll iofs ute efter en med 25hk och fyrtakt men jag ska tänka på ditt erbjudande!

                  Hade varit riktigt trevligt om du hade lust att skicka ett par bilder antingen här på fiskesnack eller lägg till mig på MSN! Eller lägg upp den här i tråden så får ju andra ta del av dina ideer!!

                  Kontentan av det du skrev är alltså att 20hk inte riktigt räcker för att få den att plana men att du annars är nöjd!?

                  Vad blir det för nytt då?

                  Tack för ditt svar!
                  Senast ändrad av Grävlingen; 2009-02-22, 20:16.
                  Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

                  Kommentera


                  • #10
                    http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/...id=0&sort=date

                    Min har sidopulpet. 2 pers är inga problem, då planar den och gör ca 20 knop. Det är o man är 3 det börjar bli problem.
                    Har ju 3 batterier, 2 elmotorer o en jäkla massa fiskeprylar när man är 3 pers, så det är väl inte så jättekonstigt att den går tungt.

                    Här är ett foto på grabbräcke och spöhållare. Ska ta kort på elmotorfästena.

                    Ska köpa en Ockelbo B16 med 50 hk nu hade jag tänkt. Betydligt mer pengar men tror det kan vara värt det på sikt...
                    www.pikewallis.se

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                    26 svar
                    13 527 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Klant84
                    av Klant84
                     
                    Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                    20 svar
                    1 963 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Amiala
                    av Amiala
                     
                    Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                    2 svar
                    280 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                    34 svar
                    4 190 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                    2 svar
                    343 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Eino
                    av Eino
                     
                    Arbetar...
                    X