Hej,
Jag funderar på att köpa en Buster L alt en Ockelbo B16 och undrar om ni kan hjälpa mig. Det som är viktigt för mig är framförallt hur båten påverkas av att ligga i vattnet nästan året om och sjöegenskaperna.
Jag läste om någon som tyckte att plast/gummidetajer på Bustern sprack av snö/is och att den lätt blev bucklig.
MVH
Fredrik
Jag funderar på att köpa en Buster L alt en Ockelbo B16 och undrar om ni kan hjälpa mig. Det som är viktigt för mig är framförallt hur båten påverkas av att ligga i vattnet nästan året om och sjöegenskaperna.
Jag läste om någon som tyckte att plast/gummidetajer på Bustern sprack av snö/is och att den lätt blev bucklig.
MVH
Fredrik
Men jag hade nog valt en i alla fall pg att den går bra i vattnet, stabil, bra utrymmen, lätthanterlig när det blåser, sen är den snyggare oxå
Om att andvända båtarna året runt har nog ingen betydelse. Båda båtarna är inga bra isbrytare men om du ska bryta is så kan nog Bustern vara något tåligare.
Jag hade valt bustern iaf!! Ockelbo B16 är dock en riktigt bra båt, bra att jerkfiska ifrån!

Kommentera